استقرار هوش‌مصنوعی در درایو های مرکزداده CX

هوش‌مصنوعی

هوش‌مصنوعی


زمان تخمینی مطالعه: 6 دقیقه

به منظور تطبیق موفقیت آمیز با ظهور هوش‌مصنوعی، کلان داده، اینترنت چیزها( اینترنت اشیا)، روباتیک و متاورس، مراکز‌داده جهان باید با سرعتی خارق‌العاده گسترش یابند.

ما بررسی می‌کنیم که چگونه مراکزداده از فناوری‌های هوش‌مصنوعی نه تنها برای بهبود تجربه مشتری، بلکه برای افزایش سوددهی ارائه‌دهندگان استفاده می‌کنند.

پتانسیل تحول‌آفرین فناوری هوش‌مصنوعی به‌طور فزاینده‌ای توسط صنعت مرکز‌داده به رسمیت شناخته می‌شود. در واقع، به طور گسترده پیش‌بینی می‌شود که طی چند سال آینده یکی از بزرگ‌ترین حوزه‌های سرمایه‌گذاری صنعت باشد.

طبق گزارش اخیر منتشر شده توسط CoreSite – Artificial Intelligence: Charting the Way Forward for AI: 2022 نظرسنجی از مدیران فناوری‌اطلاعات و ارائه‌دهندگان خدمات در مورد استقرار هوش‌مصنوعی – انتظار می‌رود استفاده از هوش‌مصنوعی به‌سرعت افزایش یابد.

در واقع، محققان دریافتند که طی پنج سال آینده، 82 درصد از پاسخ‌دهندگان[1] انتظار دارند که استفاده شرکت‌شان از هوش‌مصنوعی افزایش یابد. علاوه بر این، هیچ پاسخ‌دهنده‌ای پیش‌بینی نمی‌کرد که استفاده شرکت‌شان از هوش‌مصنوعی یا ML کاهش یابد.

در این گزارش، دو مورد از مزایای پیشرو برای ارائه‌دهندگان خدمات استفاده از هوش‌مصنوعی – که توسط پاسخ‌دهندگان انتخاب شده است – بهبود تجربه مشتری (CX) و محدود کردن ریزش (40٪) و ایجاد نوآوری و درآمد برای مشاغل جدید (37٪) بود.

بنابراین، چگونه می‌توان انتظار داشت که این مزایا در زمینه صنعت مرکز‌داده محقق شود؟

[1] Respondents 

عصر مرکز‌داده‌های هوشمند

برای سازگاری موفقیت آمیز با ظهور هوش‌مصنوعی، کلان داده، اینترنت چیزها( اینترنت اشیا)، روباتیک و متاورس، مراکز‌داده جهان باید با سرعتی خارق‌العاده گسترش یابند.

لیو جون، معاون رییس‌جمهور و مدیر ارشد هوش‌مصنوعی و HPC در Inspur Information می‌گوید: «ما باید جایگزین قدرت محاسباتی سنتی با قدرت محاسباتی هوشمند برای مدیریت سناریوهای محاسباتی مدرن را آغاز کنیم.

با تسریع تحول دیجیتال جهانی و توسعه اقتصاد دیجیتال، بهینه‌سازی و ارتقای زیرساخت‌های دیجیتال و ساخت مراکز‌داده جدید نه تنها حیاتی، بلکه اجتناب‌ناپذیر است. اقتصاد دیجیتال در حال ایجاد سناریوهای کاربردی کاملا جدید است که به مراکزداده سازگارتر، کارآمدتر و سبزتر نیاز دارند.»

همچنین هوش‌مصنوعی ثابت می‌کند که راه‌حلی اساسی برای چالشی است که خود مطرح می‌کند. در همه‌چیز، از استعدادهای داخلی گرفته تا بهبود کارایی عملیاتی، هوش‌مصنوعی در حال پیشرفت قابلیت‌های مرکزداده در سراسر جهان است.

محاسبات همه‌منظوره سنتی جایگاه خود را خواهد داشت، اما قدرت محاسباتی هوشمند سریع‌تر توسعه می‌یابد و سهم فزاینده‌ای از کل قدرت محاسباتی در آینده را به خود اختصاص خواهد داد. این نشان‌دهنده یک تغییر اساسی در مفهوم مرکزداده است. جون بیان می‌کند که اکنون عصر مرکز‌داده هوشمند است.

عصر مرکز داده‌های هوشمند

مفهوم مرکزداده هوشمند نشان‌دهنده استانداردهای بالاتر عملکرد و بهره‌وری بیشتر است که منجر به فرصت‌های بیشتر برای نوآوری، خدمات بهتر و فناوری‌های پایدار می‌شود.

ایده اصلی مرکز‌داده هوشمند این است که هوش‌مصنوعی به‌طور چشم‌گیری انرژی فشرده‌تری دارد و به زیرساخت‌هایی که برای مدیریت این عملکرد بالا به‌طور خاص مجهز شده است، نیاز دارد. جون توضیح می‌دهد که این عملکرد با معماری در مقیاس رک، که منابع محاسباتی، ذخیره‌سازی و شبکه را در یک رک جدا می‌کند تا به‌راحتی توسط APIها برای استفاده ایده‌آل از منابع و مقیاس‌پذیری بی‌نهایت مدیریت شوند.

این یکپارچگی کامل سخت‌افزار، برنامه‌ها و الگوریتم‌ها را نشان می‌دهد که با هم کار می‌کنند و این خود یک بازنگری کامل در مورد نحوه عملکرد و مدیریت مرکزداده برای حداکثر کارایی است.

حمایت از محرک های پایداری هوش‌مصنوعی

گزارش CoreSite ارزش استثنایی استقرار راه‌حل‌های هوش‌مصنوعی را از نظر بهبود کیفیت، سازگاری و تنوع خدمات مرکزداده نشان می‌دهد که سایت‌ها را قادر می‌سازد تا با هزینه کارآمدتر کار کنند و در نتیجه CX را به میزان قابل‌توجهی تقویت کنند. در واقع، این گزارش شباهت آشکاری بین اجرای هوش‌مصنوعی و بهبود معیارهای حفظ مشتری ترسیم کرده است.

دو تا از راه‌های اصلی که هوش‌مصنوعی این موفقیت‌ها را در مراکزداده ایجاد می‌کند، تقویت انگیزه‌های پایداری و رفع تهدید کمبود استعداد است.

اگرچه تقاضای داده در جهان هیچ نشانه‌ای از کُندی نشان نمی‌دهد، مراکز‌داده تحت نظارت فزاینده‌ای قرار دارند. دیگر پاسخگویی به تقاضا کافی نیست – ارائه‌دهندگان باید این کار را به گونه‌ای انجام دهند که پایدار باشد. در غیر این صورت، ارقام حفظ مشتری آن‌ها به‌سرعت کاهش می‌یابد.

این‌جاست که هوش‌مصنوعی وارد می‌شود.

مرکز‌داده هوشمند در مورد هوشمند بودن و به حداکثر رساندن منابع محاسباتی است. جون می‌گوید: «این همچنین در مورد سبز شدن نیز هست. قدرت محاسباتی با کیفیت و کارایی بالا را ارائه می‌دهد که به نسبت بسیار بالاتر از مراکز‌داده سنتی است، اما همچنین بر کاهش انتشار کربن و کاهش مصرف انرژی تمرکز دارد. این تعادلی است که برای آینده دیجیتال و اقتصاد دیجیتال ما لازم است.»

DE&I و تصحیح آینده صنعت توسط هوش‌مصنوعی

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط Equinix، 62 درصد از تصمیم‌گیرندگان فناوری‌اطلاعات جهان، کمبود پرسنل با مهارت‌های IT را یکی از تهدیدهای اصلی برای تجارت خود می‌دانند.

میک لین، مدیر راه‌حل‌های فناوری جهانی در CBRE توضیح می‌دهد: استعداد یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای مراکزداده است، خواه شامل جذب اعضای تیم جدید یا حفظ همکاران فعلی باشد.

به این ترتیب، کل صنعت مشتاقانه منتظر پیشرفت فناوری‌های استخدام هوش‌مصنوعی است و فراتر از کارآمدتر کردن کارهای دستی مانند اسکن CV، هوش‌مصنوعی در استخدام مراکز‌داده به روش‌های بسیار پیچیده و پیشگامانه استفاده می‌شود.

با در نظر گرفتن یک مثال از رویکرد CBRE، لین توضیح می‌دهد که چگونه این شرکت هوش‌مصنوعی را در آموزش و ارتقای مهارت‌های مرکزداده، برای بهبود مهارت‌های کارکنان، کاهش انحراف و بنابراین تا حد امکان مثبت نگه داشتن تجربه مشتری، به‌کار می‌گیرد.

لین توضیح می‌دهد: آموزش CCAM به ما اجازه می‌دهد تا با ارزیابی مستمر شایستگی و اعتماد افراد خود به فناوری‌ها و رشته‌های فنی مرتبط، نیاز به امکانات هوشمند را برآورده کنیم و شکاف‌های شناسایی شده در نیروی کار مهندسی را از طریق برنامه‌های آموزشی جامع برطرف کنیم.

استفاده از هوش‌مصنوعی برای آموزش تیم‌های خود در مراکزداده به ما امکان می‌دهد فناوری‌های جدید و پیشرفته را بپذیریم و اطمینان حاصل کنیم که استعداد ما برای نسل بعدی فناوری آماده است و «ماهر» باقی می‌ماند. با اتخاذ این رویکرد، CBRE کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که کارکنان ما به‌طور مداوم در بازاری که به‌سرعت در حال تغییر است، قابل استخدام هستند.

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *