بالاترین مرکزداده جهان! مرکزداده جدیدی در تبت راه اندازی شد

بالاترین مرکزداده جهان

بالاترین مرکزداده جهان


مرکزداده

زمان تخمینی مطالعه: 2 دقیقه

یک مرکزداده جدید در لهاسا، در منطقه خودمختار تبت چین راه اندازی شد. اگرچه گزارش‌های قبلی حاکی از آن بود که این تاسیسات در سال 2017 شروع به کار کرده و ساخت آن در سال 2020 به پایان رسیده، اما ChinDaily نشان می‌دهد که این تاسیسات در ماه گذشته راه اندازی شده است. این مرکز در حال‌حاضر ظرفیت 3000 رک را دارد و طبق گزارشات، خدمات ابری را برای 491 سیستم از بخش‌های مختلف در منطقه ارائه می‌کند. شرکت فناوری نیمه دولتی Tibet Ningsuan Technology Group این مرکزداده را راه اندازی کرده و بر ساخت‌وساز آن نظارت خواهد کرد. در سال 2018، علی بابا قراردادی را با Ningsuan امضا کرد که در آن قول داده بود خدمات ابری را از مراکزداده پس از ساخته شدن ارائه کند.
کل این پروژه که به‌دلیل ارتفاع آن در کوه‌های هیمالیا تبت به‌عنوان «بلندترین مرکز داده جهان» نامیده می‌شود، مساحتی معادل 645000 متر مربع (7 میلیون فوت مربع) را پوشش می‌دهد و هنگامی‌که به‌طور کامل ساخته شود، شامل چندین ساختمان می‌شود که در مجموع 400000 متر مربع (4.3 میلیون فوت مربع) است.
این پروژه بخشی از ابتکار کمربند و جاده چین (BRI) برای ایجاد مسیرهای تجاری و قراردادهای جدید با تقریبا 70 کشور از سراسر آسیای جنوب‌شرقی به اروپا است. با این حال، گروه حقوقی تبت گزارش داده که این مرکز ممکن است امکان جمع‌آوری DNA تبتی‌ها توسط حزب کمونیست چین را به‌عنوان بخشی از پایگاه داده پلیس فراهم کند

Tibet_data_center
امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *