تولید رک های ایرانی ژوان

رک های ایرانی ژوان

رک های ایرانی ژوان


رک های ژوان با دارا بودن مشخصه های فنی متعدد به همراه ویژگی هایی نظیر طراحی زیبا و منحصر به فرد، تنوع در مدل، سایز و لوازم جانبی می توانند گزینه های مناسبی در همه سازمان ها و شرکت ها باشند. همان‌طور که می‌دانید برای نصب و راه‌اندازی شبکه‌های کامپیوتری باید تجهیزات مختلف شبکه را از طریق کابل کشی به یکدیگر متصل کرد. اما سؤالی که مطرح است، محل نگهداری این تجهیزات است.

رک چیست؟

امروزه بیشتر افراد از اهمیت شبکه در زندگی روزمره باخبر هستند و در اکثر ادارات و سازمان‌ها با آن سروکار دارند. یک شبکه محلی(LAN) از تجهیزات و سخت‌افزارهای مختلفی تشکیل شده است. در هر نوع شبکه‌ ای برای ساماندهی و محافظت این ابزارها، نیاز به محفظه‌ای داریم تا با تهویه مناسب و جلوگیری از صدمات فیزیکی باعث کارایی بهتر سرور شود. این محفظه رک نام دارد. رک در شبکه و IT، محفظه‌ای است که ماژول های سخت افزاری مانند سرور، استوریج، سوییچ و روتر و یو پی اس و دیگر تجهیزات شبکه در آن جای می‌‌گیرند. بدین وسیله در فضایی مناسب و امن، طبقات منسجمی برای نگهداری تجهیزات شبکه فراهم می‌کند که هم از سرور محافظت می‌کند و هم جهت تهویه و جلوگیری از صدمات فیزیکی، مانند ضربه و فشار و کارایی بهتر سرور آن را در خود جای می دهد.

3 2

مزایای Rack  شبکه و سرور

1-افزایش کارایی
گردش هوا باعث بهبود عملکرد سیستم‌ها خواهد شد. سیستم‌های پردازشی تولید گرما می‌کنند و اگر تهویه مناسب در محیط نگهداری آنها انجام نگیرد، موجب افزایش دما می‌شود که تاثیر مستقیمی بر سلامت و کارایی سیستم خواهد گذاشت. کنترل دما و رطوبت و گرد و غبار، در داخل رک بسیار راحت است. رک محفظه فلزی است که به راحتی دمای آن بالا می‌رود اما داشتن تجهیزات خنک‌کننده و فن مناسب روی آن در زمینه مدیریت دما بسیار مفید و کمک کننده می‌باشد. اگر سرور و تجهیزات شبکه در جای خود محکم نشوند، ممکن است بر اساس جابجایی و چسبیدن به دیوار، گردش هوای مناسبی اتفاق نیفتد. پس رک‌ها هم سرور و تجهیزات را در جای خود ثابت نگه می‌دارند، و هم گردش هوای مناسبی برای تهویه فراهم می‌کنند. با تهیه رک سرورهایی که سیستم خنک‌کننده (کولینگ) دارند، می‌توانید تهویه بهتری فراهم کنید.
2. نگهداری راحت تر از سرور و تجهیزات شبکه
برخی رک‌ها چرخدار هستند. برخی هم طبقاتشان کشویی است یعنی، راحت تر می‌توانید به سرورتان دسترسی یابید و لازم نیست روی سرور خم شوید و سرتان به بالای میز و طبقات اصابت کند. همچنین انجام تعمیرات و سرویس سخت افزاری، زمان کمی نیاز دارد و حتی ممکن است بر میزان هزینه‌ای که به سرویس کار پرداخت می‌شود تاثیر بگذارد.
نظم و ترتیبی که رک شبکه برای سرور و تجهیزات شبکه و کابل کشی آنها فراهم می‌کند، باعث سرعت دسترسی فیزیکی، سرعت عیب یابی، سرعت تست و سرعت تعمیر آن‌ها می‌شود. کابل‌های شبکه و کابل‌های برق و سایر کابل‌ها را مرتب کابل کشی می‌کنید به طوری که مشخص است هر کدام مربوط به کدام سخت‌افزار شبکه است. حتی از لیبل کابل شبکه هم می‌توانید در این زمینه استفاده کنید که این کار باعث صرفه جویی در مصرف کابل هم می‌شود.
3. افزایش امنیت
دسترسی به شبکه از طریق تجهیزات شبکه، نکته مهمی است که باید برای حفظ امنیت شبکه‌تان به آن توجه لازم و کافی را داشته باشید. با استفاده از رک مناسب برای سرور و سخت افزارهای شبکه، لایه امنیتی جدیدی برای اطلاعاتتان فراهم می‌کنید. جلوگیری از دسترسی افراد غیرمجاز به سرور و تجهیزات شبکه، از مهمترین کاربردهای رک سرور و رک شبکه است. حتی کارمندان نظافت هم برای نظافت اتاق سرور به سرورها دسترسی نخواهند داشت. همچنین نگهداری سرور و تجهیزات شبکه در رک سرور و رک شبکه باعث می‌شود صدمات ناشی از ضربه و بلایای طبیعی مانند زلزله بسیار کاهش یابد و مکان امن تری برای تجهیزاتمان فراهم ‌کند.

4 1

انتخاب رک مناسب

 با تمام مزایایی دارد تنوع زیادی هم دارد و انتخاب از بین تمام آنها، انتخاب سختی است. اما به طور خلاصه دانستن دو نکته زیر به شما کمک می‌کند تا رک مناسبی برای خود انتخاب کنید.

  • بتواند تجهیزاتی از تمامی برندها را در خود جای دهد
  • بر اساس بودجه و نیازهایتان رک سرور و رک شبکه مناسب خود را انتخاب کنید در آخر باید بدانید که رک شبکه و سرور برای کسب‌وکارهای رو به رشد واجب است چرا که روز به روز به تجهیزاتشان اضافه خواهد شد و داشتن رک از بسیاری مشکلات جلوگیری خواهد کرد. رک دقیقاً همان محفظه‌ای است که شما برای نگهداری و محافظت از تجهیزات به آن نیاز دارید. به عبارت دیگر، با استفاده از این وسیله از تجهیزات در برابر عوامل بیرونی مانند ضربه و فشار محافظت کرده و مانع از ایجاد اختلال در عملکرد هریک از آن‌ها می‌شوید. در این مقاله به این مسئله پرداختیم  که رک چیست و چه مزایایی دارد و چگونه باید رک مناسبی برای خرید پیدا کنیم. 

بخوانید: رک‌های ژوان| سری BM

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *