Vertiv یک واحد توزیع خنک‌کننده مایع در اروپا معرفی کرد

خنک کننده رک

خنک کننده رک


زمان تخمینی مطالعه: 3 دقیقه

Liebert XDU  که در سال 2019 در ایالات متحده راه‌اندازی شد، امکان استفاده از تکنیک‌هایی همچون خنک‌کنندگی مایع مستقیم به تراشه را که با هوا خنک می‌شود در مراکزداده ارائه داد. فناوری مذکور(Vertiv) اکنون در اروپا، خاورمیانه و آفریقا در دسترس است.

XDU  به گونه‌ای طراحی شده که در مصرف آب کارآمد است و از مراکزداده با چگالی بالا پشتیبانی کرده و برنامه‌هایی مانند تجزیه و تحلیل و یادگیری ماشین را اجرا می‌کند. همچنین در دو ظرفیت 450 کیلو وات و مدلی که تا 1368 کیلووات توان دارد، موجود است. این سامانه در ردیف نزدیک قفسه‌ای که در حال خنک‌شدن یا در امتداد محیط اتاق است را می‌توان قرار داد. سامانه فوق کیفیت، جریان و فشار مایع را تنظیم می‌کند که سرورهای خنک‌شونده با مایع را می‌توان در محیط‌های معمولی مرکزداده مستقر کرد.XDU  آب را از طریق رک‌های سرور خنک‌شده با مایع به گردش در می‌آورد و سپس گرمای آب گرم برگشتی را دفع می‌کند. گرما را می‌توان توسط محیط خنک‌شده با هوای موجود مرکزداده از بین برد یا برای گرم کردن دفاتر، خانه‌ها یا مزارع مجاور استفاده کرد. این سیستم شامل کنترل‌هایی است که سرعت پمپ را تغییر می‌دهد تا بهترین جریان و دمای آب را به‌دست آورد و نظارت بر جریان و اخطارهای مربوط را نیز مهار کند.

خنک کننده Vertiv

روبرتو فلیسی، کارشناس ارشد جهانی گفت: «برنامه‌های محاسباتی با کارایی بالا همچون هوش‌مصنوعی و واقعیت افزوده در همان زمان که مراکزداده برای کاهش مصرف انرژی‌شان و همچنین برای یافتن راه‌حل‌های جدید و پایدارتر در صنعت تلاش می‌کنند، در حال افزایش محبوبیت‌اند. مدیر و رهبر تجاری EMEA  برای مدیریت در حرارت مراکزداده اظهار داشت که بسیاری از ارائه‌دهندگان همجواری در مراکزداده را که به‌طور سنتی بر خنک‌کنندگی هوا تکیه دارند و برنامه‌هایی را با پردازنده‌های با قدرت بالاتر میزبانی می‌کنند به راه‌حل‌های مدیریت حرارت کارآمدتری مانند خنک‌کنندگی مایع سامانهVertiv  نیاز خواهند داشت. وی بیان کرد: البته که خنک‌کنندگی مایع یک فناوری جدید نیست، اما اکنون یک فرصت واقعی در بازار برای راه‌اندازی راه‌حل‌های مدیریت حرارتی نوآورانه‌تر وجود دارد. راه‌حل Liebert XDU این امکان را برای مشتریان Vertiv فراهم می‌کند تا خنک‌کنندگی مایع در سطح رک را شناسایی و از مزایای زیست محیطی آن بهره‌مند شوند. مشتاقانه منتظریم تا از نقشه‌ی راه تحقیق و توسعه Vertiv حمایت کرده و برتری مهندسی آن‌ها را با تجزیه و تحلیل دقیق و قابلیت‌های آزمایش RISE به‌عنوان بخشی از مشارکت تحقیقاتی در حال انجام ترکیب کنیم. مطمئنا این یک درک فنی عمیق‌تری از رویکردهای پایدار و موثر برای صنعت مرکزداده به ارمغان می‌آورد.

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *