راهنمای کامل داده های بزرگ که هر کسی آن را می فهمد

راهنمای کامل داده های بزرگ

راهنمای کامل داده های بزرگ


 زمان تخمینی مطالعه: 4 دقیقه 

 

 

مبحث «بزرگ داده ها» با رشد تصاعدی مقادیر داده های تولید شده در عصر دیجیتال آغاز می شود. دلیل این مساله عمدتا بیشتر شدن تعداد کامپیوترها، گسترش اینترنت و همچنین اشاعه تکنولوژی هایی است که قادرند اطلاعات را از شکل واقعی و فیزیکی در جهانی که ما در آن زندگی می کنیم گرفته و تبدیل به داده های دیجتال کنند.

امروزه و به عنوان مثال در سال 2017، ما وقتی آنلاین هستیم، وقتی دستگاه های هوشمند متصل به سیستم GPS مان را بر می داریم، وقتی با دوستانمان از طریق شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای چت تماس برقرار می کنیم و وقتی خرید می کنیم ما در حال تولید داده هستیم. می توانیم این طور بگوییم که ما ردپای دیجیتالی خودمان را با هر کار دیجیتالی ای که انجام می دهیم بر جا می گذاریم که امروزه تقریبا همه کارها را شامل می شود. علاوه بر این میزان داده ای که در حال تولید توسط دستگاه هاست به سرعت در حال افزایش است. زمانی که دستگاه های خانه «هوشمند» ما با یکدیگر یا با سرور خانگی ارتباط برقرار می کنند، داده تولید می شود. اتوماسیون صنعتی در شرکت ها و کارخانه های دنیا مجهز به حسگرهایی هستند که داده ها را جمع می کند و انتقال می دهد.

بزرگ داده ها چه کار می توانند بکنند؟

این جریان های اطلاعاتی اعم از عکس ها، متن، صدا و ویدئو هستند، پایه های بزرگ داده‌ها را تشکیل می دهند. امروزه پروژه های بزرگ داده در حال کمک کردن به موارد زیر هستند:

ب مکمل دربردارنده آنالیز تعداد زیادی از مستندات مربوط به بیماری ها و عکس های مربوط به الگوی بیماری هاست که کمک می کند بیماری ها در مراحل اولیه تشخیص داده شوند و همچنین داروهای جدید کشف شوند.

 تغذیه گرسنگان

امروز با استفاده از داده‌ها در کشاورزی انقلابی به وجود آمده که باعث شده تولیدات محصول بالا برود، میزان آلاینده هایی که در اکوسیستم رها می شوند کاهش پیدا کند و میزان استفاده از دستگاه ها و تجهیزات بهینه سازی شود.

 کشف سیاره های دور

ناسا، میلیون ها میلیون داده را بررسی می کند و از آن ها برای به دست آوردن مدلی استفاده می کند که در نهایت بتواند برای ماموریت های آینده از آن ها استفاده کند.

 پیش بینی و واکنش نشان دادن به فاجعه های طبیعی و مصنوعی

داده ها می توانند در جهت پیش بینی محل احتمالی زلزله بعدی و همچنین مشخص کردن الگوهای رفتار انسانی که می تواند بعد از فجایع مختلف به بازماندگان کمک کند، مورد استفاه قرار بگیرند. تکنولوژی بزرگ داده همچنین برای بررسی و پایش جریان مهاجرت جنگ زده ها ازمحل زندگی شان هم استفاده می شوند.

جلوگیری از جرم و جنایت

نیروهای پلیس به صورت مداوم در حال استفاده از استراتژی های بر مبنای داده‌ها بر پایه هوش خودشان و دسته داده های عمومی برای استفاده از منابع به صورت کارآمد و به عنوان یک عامل بازدارنده هستند.

 تبدیل زندگی روزمره بشر به تجربه ای ساده‌تر

خرید آنلاین، انتخاب بهترین زمان برای رزرو بلیط هواپیما، انتخاب مکان مناسب برای گذراندن تعطیلات آخر هفته و انتخاب فیلم مناسب برای تماشا همه و همه امروزه به لطف داده ها زندگی را برای انسان راحت تر کرده است.

بزرگ داده ها چطور کار می کنند؟ این موضوعی است که در شماره بعد به آن خواهیم پرداخت.

ادامه دارد…

منبع: R&M Website

بخوانید: ایلان ماسک در نظر دارد مرکزداده ساکرامنتو توییتر را ببندد

 

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *