علی‌بابا سومین مرکزداده توکیو خود را راه‌اندازی کرد

Alibaba

Alibaba


زمان تخمینی مطالعه: 2 دقیقه

طی اعلام واحد Alibaba Cloud/Aliyun سومین مرکزداده این شرکت در ژاپن راه‌اندازی شده تا از تقاضای تغییر و تحول مشتریان پشتیبانی کند. یونیک سانگ، مدیر کل ژاپن، Alibaba Cloud Intelligence، گفت: «راه‌اندازی سومین مرکزداده بر تعهد مستمر ما برای خدمت به تقاضاهای تغییر دیجیتالی مشتریان محلی ژاپنی تاکید خواهد داشت. با نوآوری‌های اثبات شده و راه‌حل‌های رقابتی حال حاضر که الزامات امنیتی و انطباق دقیق را برآورده می‌کند، در ماموریتمان برای حمایت از مشتریان خود در عصر دیجیتال مصمم هستیم.»

Alibaba

Cloud اکنون شبکه‌ای از 28 منطقه و 86 منطقه در دسترس را در سراسر جهان اداره می‌کند. در سال 2022، علی‌بابا یک مرکزداده در بانکوک تایلند، و یک مرکز سوم در آلمان (اطراف فرانکفورت) راه‌اندازی کرده است. این شرکت اعلام کرده که تسهیلات جدید طیف وسیعی از محصولات رایانش ابری شامل ذخیره‌سازی، شبکه، محاسبات الاستیک، امنیت و ارائه پایگاه داده تا خدمات توسعه‌دهنده را ارائه می‌دهد. این شرکت در خبر خود اعلام کرد: علی‌بابا کلود با سه مرکزداده روی زمین، قصد دارد به مشتریان ژاپنی دسترسی بالا، انعطاف‌پذیری استثنایی و قابلیت‌های قوی بازیابی بلایای طبیعی را ارائه دهد. علی‌بابا اولین منطقه توکیو خود را در سال 2016 راه‌اندازی کرده بود. همه ارائه‌دهندگان اصلی ابر در ژاپن حضور دارند. مایکروسافت دو منطقه Azure ژاپنی دارد – توکیو و اوزاکا – که هر دو در سال 2014 راه‌اندازی شدند. AWS یک منطقه توکیو را در سال 2011 راه‌اندازی کرده بود و یک منطقه مستقر در اوزاکا در سال گذشته افتتاح شد. ضمن این‌که گوگل اولین منطقه ژاپنی خود را در سال 2016 در توکیو و در اوزاکا در سال 2019 راه‌اندازی کرده بود.

رقیب چینی ابری Tencent برنامه‌های خود را برای سومین مرکزداده ژاپنی در ژوئن 2022 اعلام کرد. Tencent در حال‌حاضر 24 منطقه در دسترس را در 12 منطقه خارج از سرزمین اصلی چین اداره می‌کند. این شرکت برای اولین بار در سال 2018 برنامه‌های خود را برای ورود به ژاپن اعلام داشت و در سال بعد تاسیسات خود را در توکیو راه‌اندازی کرد. سال گذشته نیز دومین تاسیسات را در ژاپن اضافه کرده بود.

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *