پنج مهارتی که با آمدن هوش مصنوعی نیازی به یادگیری آن‌ها نیست!

پنج مهارتی که با آمدن هوش مصنوعی

هوش مصنوعی


زمان تخمینی مطالعه: 4 دقیقه

در چند مدت اخیر و به‌ویژه پس از آمدن ChatGPT، پیشرفت‌های شگرفی در حوزه هوش مصنوعی انجام شده و حالا به کمک AI می‌توان کارهای عجیب و بسیار زیادی را انجام داد. درحال‌حاضر وحشت فراوانی نسبت به ازدست‌دادن شغل انسان‌ها با آمدن هوش‌مصنو‌عی وجود دارد؛ چراکه این فناوری به آسانی می‌تواند خیلی از کارها و مهارت‌های انسان‌ را میسر کند. هرچند انتظار نمی‌رود که هوش مصنوعی بتواند به‌طور کامل توانایی‌های انسان را تقلید کند، اما در انجام شماری از وظایف ابتدایی یک‌نواخت و رباتیک کارایی بسیار خوبی دارد. هو‌ش مصنوعی با قابلیت‌هایش در انجام این وظایف، در زمان انسان‌ها صرفه‌جویی می‌کند تا افراد بتوانند زمانشان را صرف کشف استعدادهای ویژه‌ای همچون خلاقیت و تخیل کنند.

با پیشرفت‌های اخیری که در حوزه هوش مصنو‌عی انجام شده، می‌شود از یادگیری بعضی از مهارت‌ها صرف‌نظر شود:

 

قابلیت‌های هوش مصنوعی در نوشتن

یکی از موارد استفاده مهم مدل‌های هوش مصنوعی، تولید گزارش‌های ساده، مقاله‌های خبری و محتواهای متنی است. اکثر این مدل‌های هوش مصنو‌عی همچون ChatGPT یا بینگ‌چت می‌توانند یک موضوع خاص را تحقیق کنند، اطلاعات مربوطه را خلاصه و درنهایت یک گزارش کلی درباره آن موضوع مدنظر را برای کاربران تهیه کنند. درحال‌حاضر بسیاری از کارمندان مانند تیم‌های منابع انسانی از چت‌بات‌هایی مثل ChatGPT  برای نوشتن محتوای مربوط به شغلشان بهره می‌برند. علاوه‌برآن، بعضی از افراد حتی با کمک هوش مصنوعی به نوشتن و فروش کتاب در آمازون پرداخته‌اند.

هوش مصنوعی

طراحی هنری

دیگر ابزارهای هوش مصنوعی نیز وجود دارند که کارهایی همچون تولید تصویر، طراحی و حتی بهینه‌سازی طرح‌های رنگی را انجام می‌دهند و به طراحان کمک شایانی می‌کنند. هرچند عده زیادی ادعا دارند که استفاده از هوش مصنو‌عی برای خلق آثار هنری، یک کار هنری محسوب نمی‌شود، هنرمندان آغازگر بیشماری هستند که از هوش‌مصنوعی برای گسترش سبک هنریشان بهره می‌برند. به‌عنوان مثال، یک عکاس در اینستاگرام که فالوورهای زیادی دارد، پرتره‌های خیره‌کننده و محبوبی به انتشار می‌رساند که درواقع با هوش مصنو‌عی Midjourney خلق شده و فقط با فتوشاپ ویرایش شده‌اند.

ثبت و پردازش داده

ایمان عادل، معاون اجرایی استراتژی شرکت خدمات Paymob، به نشریه فوربس گفته: ثبت و پردازش داده‌ها به‌ احتمال ‌زیاد در 5 تا 10 سال آینده به‌طور خودکار انجام می‌شود. الگوریتم‌های یادگیری ماشین می‌توانند داده‌ها را سریع‌تر و دقیق‌تر نسبت به انسان‌ها انجام دهند. به‌لطف الگوریتم‌های یادگیری ماشینی همچون فناوری نویسه‌خوان نوری (OCR)، هوش مصنوعی می‌تواند متن‌های چاپی یا نوشته شده را تشخیص بدهد، آن‌ها را به داده‌های دیجیتال تبدیل کند، سپس خطاهای دستی را به کاهش برساند و درنهایت نیز باعث صرفه‌جویی در زمان کاربران شود.

هوش مصنوعی

تجزیه‌وتحلیل داده‌ها

همچنین هوش‌ مصنوعی می‌تواند حجم وسیعی از داده‌ها را به‌سرعت تجزیه‌و‌تحلیل کرده و الگوهایی را شناسایی کند که ممکن است انسان‌ها آن‌ها را به‌اشتباه تفسیر کنند که به‌یقین این موضوع به تصمیم‌گیری نهایی بهتری منجر خواهد شد. برنارد مار، آینده‌نگر و نویسنده پُرفروش بین‌المللی، به یورونیوز گفته: امروزه ما هوش مصنوعی را داریم که به‌سادگی داده‌ها را بررسی می‌کند، آن‌ها را تجزیه‌و‌تحلیل  و الگوها را شناسایی می‌کند و همچنین بسیاری از تحلیل‌ها را برای ما انجام می‌دهد. بنابراین با وجود همه این قابلیت‌ها، هوش مصنوعی می‌تواند وظایف اساسی حسابداری مالی را نیز به انجام برساند.

 

ویرایش ویدیو

ابزارهای ویرایش مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند با انتخاب و مونتاژ خودکار، بهترین عکس‌ها و تنظیم سطح‌های مختلف صدا، به افرادی که تجربه‌‌ی خاصی در ویرایش ویدیو ندارند، کمک به‌سزایی کنند. همچنین این ابزارها می‌توانند کارهایی ازجمله روتوش تصویر، تثبیت ویدیو و تصحیح رنگ را نیز انجام دهند. علاوه‌براین، تولید پیش‌نمایش و تجسم محصول نهایی را به‌مراتب برای کاربران آسان‌تر می‌کنند.

 

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *