چگونه قدرت مراکزداده می‌تواند امنیت انرژی را افزایش دهد

چگونه قدرت مراکزداده می‌تواند امنیت انرژی را افزایش دهد

چگونه قدرت مراکزداده می‌تواند امنیت انرژی را افزایش دهد


زمان تخمینی مطالعه: 6 دقیقه

Anthony Ainsworth، مدیر ارشد اجرایی  npower Business Solutions، چگونگی کاهش هزینه‌ها، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و افزایش امنیت انرژی را با قدرت مراکزداده ارائه داد. وقتی نوبت به بازار انرژی می‌رسد، منصفانه است که بگوییم همه کسب‌وکارها تحت تاثیر یکی از پُر نوسان‌ترین دوره‌های سال‌های اخیر قرار گرفته‌اند. برای بخش‌های انرژی‌بر همچون مراکزداده، این امر حتی بیشتر نیز بوده است. در حالی‌که سیاستگذاران برنامه‌های کوتاه‌مدتی را برای ارائه برخی تسهیلات در قبال افزایش قیمت‌های انرژی، از جمله طرح کاهش صورت‌حساب انرژی (EBRS)، که تا اول آوریل ۲۰۲۳ اجرا می‌شود، اکنون در نظر گرفته‌اند، برای کمک به کسب‌وکارها به‌یک رویکرد طولانی‌مدت و پایدارتر نیازمندند. این شامل: کاهش تقاضای انرژی و محدودیت در قرارگیری آن‌ها در بازارهای جهانی است.

در سال‌های اخیر گام‌های بزرگی برای کاهش تاثیر کربن مراکزداده برداشته شده است، زیرا بهره‌وری انرژی نقش کلیدی در کاهش تقاضای انرژی دارد. با این حال، با وجود نامشخص بودن هزینه‌های عمده‌فروشی انرژی، اپراتورهای مرکزداده چه کار دیگری می‌توانند انجام دهند تا مصرف انرژی خود را کنترل کنند و جاه‌طلبی‌های خالص خود را در مسیر صفر نگه دارند؟ یکی از گزینه‌هایی که بسیاری به آن روی می‌آورند، تولید پایدار در محل است. در گزارش اخیر Business Energy Tracker، از 200 کسب‌وکار بزرگ درباره اقداماتی که برای مدیریت ریسک انرژی خود انجام می‌دهند، پرسیدیم. بهره‌وری انرژی به‌عنوان تاکتیک برتر برجسته شد، جایی‌که بیش از نیمی (58٪) گفته‌اند که کارایی انرژی را افزایش می‌دهند. این میزان در میان کسانی‌که در بخش‌های انرژی‌بر مانند مراکزداده که بیش از 2 میلیون پوند در سال صرف انرژی می‌کنند، به‌طور قابل‌توجهی به 84 درصد افزایش یافت. هنگامی‌که نوبت به تولید پایدار در محل می‌رسد، بیش از یک چهارم (27%) از پاسخ‌دهندگان اعلام داشتند که قصد دارند در این اقدام برای مبارزه با ریسک انرژی سرمایه‌گذاری کنند.

فهمیدن دلیل آن نیز آسان است. نه تنها مسیری برای کاهش هزینه‌های انرژی، افزایش خودکفایی و کاهش وابستگی به شبکه برای مشاغل فراهم می‌کند، بلکه نقش مهمی در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ایفا می‌کند. علاوه بر این، در حال‌حاضر به‌طور فزاینده‌ای برای صنایع حیاتی مانند مراکزداده که نمی‌توانند از دست دادن توان خود را تحمل کنند، مناسب است.

آیا مراکزداده می‌توانند به مولد برق تبدیل شوند؟

ما بر این باوریم که پتانسیل قدرت کسب‌وکارهای بزرگ مانند مراکزداده می‌تواند از این هم فراتر رود. سرمایه‌گذاری در تولید در محل همچنین می‌تواند آن‌ها را قادر سازد تا با کاهش وابستگی ما به گاز طبیعی وارداتی، که منجر به کاهش هزینه‌ها و امنیت انرژی بیشتر می‌شود، نقش مهمی در کربن‌زدایی سیستم انرژی بریتانیا ایفا کنند.این چیزی است که آخرین گزارش ما، آینده انرژی: نقش حیاتی تجارت در دنیای بدون کربن بررسی کرده است. این گزارش از مدل‌سازی جدید برای ارزیابی این‌که آیا فناوری‌های تولید در محل، از جمله باد، فتوولتائیک خورشیدی (PV)، ذخیره باتری، بیوگاز و بیومتان، می‌توانند تا سال 2035 جایگزین برق تولید شده از گاز طبیعی وارداتی شوند یا خیر، استفاده می‌کند. بر اساس پیش‌بینی ششمین کمیته تغییرات آب‌وهوایی تا آن تاریخ بودجه کربن  بریتانیا، به 16 تراوات ساعت برق از گاز طبیعی وارداتی نیاز دارد.

سناریوهای بررسی شده در این گزارش نشان می دهد که تا سال 2035:

  • ظرفیت انرژی باد در محل بین تاسیسات تجاری و صنعتی می‌تواند بین 6 تا 29 گیگاوات باشد.
  • PV انرژی خورشیدی روی سقف نصب شده می‌تواند 6.5 گیگاوات باشد.
  • تولید برق بیوگاز می‌تواند تا 16 تراوات ساعت باشد.
  • تزریق هیدروژن و بیومتان می‌تواند به‌ترتیب نزدیک به 33 و 7.5 تراوات ساعت باشد.

به‌علاوه، این گزارش پیش‌بینی می‌کند که داشتن نیروی بیشتر تولید شده توسط کسب‌وکار، هزینه‌های انرژی را کاهش می‌دهد و اخیرا دیده شده با هزینه‌ی کلی برق برای گزینه‌های پیشنهادی بین 49 پوند و 261 پوند در مگاوات ساعت، کم‌تر از قیمت‌های عمده فروشی است. مهم‌تر از همه، آن را نیز با بلندپروازی در خالص صفر، با صرفه‌جویی در انتشار تا 6.7 MtCO2 در سال پشتیبانی می‌کند.

- ظرفیت انرژی بادی (مراکزداده)

برنامه‌ریزی برای آینده صفر خالص

بنابراین، چگونه اپراتورهای مرکزداده می‌توانند در حال‌حاضر نسبت به صفر خالص و آینده انرژی انعطاف‌پذیرتر اقدام کنند؟

1 – وضعیت پایداری فعلی خود را درک کنید

در راستای کمک به ارزیابی، مناسب‌ترین مسیر جهت رسیدن به صفر خالص برای تاسیسات، داشتن آگاهی در مورد نحوه مصرف انرژی و تاثیر پروژه‌های پُر بازده و پایدار بسیار مهم است. به این ترتیب، می‌توانید بهترین اقدامات را برای آینده درک کنید و یک استراتژی با انرژی موثر و پایدار را برنامه‌ریزی کنید. ابزارهایی همچون Net Zero Calculator جدید، یک منبع تعاملی با استفاده آسان است که می‌تواند به سازمانتان کمک کند تا یک برنامه جامع صفر خالص را توسعه داده و مزایای واقعی و پایدار را ارائه دهد.

2 – پرونده را بسازید

در شرایط فعلی، ساختن پرونده تجاری برای هر نوع سرمایه‌گذاری صفر خالص مانند تولید در محل می‌تواند چالش برانگیز باشد. بنابراین مهم است که به‌وضوح مزایایی را که به‌همراه خواهد داشت نشان دهیم، به‌عنوان مثال:

کاهش انتشار کربن: فناوری‌های تولید در محل که از 100٪ منابع تجدیدپذیر مانند PV انرژی خورشیدی یا باد استفاده می‌کنند، به یک کسب‌وکار کمک می‌کند تا میزان کربن خود را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.

هزینه انرژی کم‌تر: نصب فناوری تولید در محل می‌تواند از طریق کاهش هزینه‌های انرژی تاثیر واقعی بر روی خط نهایی داشته باشد، زیرا یک سایت تنها انرژی مورد نیاز کسب‌وکار را تولید و طبیعتا به‌روش کارآمدتری کار می‌کند.

کنترل بیشتر و افزایش زمان کار: داشتن یک منبع در محل به محافظت از کسب‌وکارها در برابر نوسانات قیمت عمده‌فروشی و قطع برق احتمالی کمک می‌کند، به این معنی که می‌توانید با اطمینان بیشتری برنامه‌ریزی کنید.

اعتبار کیفیت: نصب تولید در محل یک سیگنال واضح است که کسب‌وکار شما در مورد پایداری جدی است، به‌ویژه در نگاه مشتریان و در سراسر زنجیره تامین.

مرکزداده

3 – اقدام کنید

کار با یک شریک توانا می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین گزینه‌ها را برای کسب‌وکارتان به‌دست آورید، از حرکت به‌سمت تامین انرژی‌های تجدیدپذیر گرفته تا بررسی مزایای سایر اقدامات، از جمله تولید پایدار در محل، ذخیره‌سازی باتری و ناوگان الکتریکی.

حفظ پایداری در مسیر

آن‌چه در گزارش آینده انرژی می‌بینیم این است که در تجارت، از جمله مراکزداده، قدرت شکل‌دادن به آینده انرژی ما را دارند و به کاهش هزینه‌ها و انتشار کربن کمک شایانی می‌کنند. با این‌حال، دست‌یابی به این امر مستلزم سیاست و محرک‌هایی برای حمایت از آن است، مانند کسر مالیات برای خرید تجهیزات، که می‌تواند مشارکت کسب‌وکارها را در تولید انرژی بیشتر تشویق کند.

بنابراین همچنان مجموعه انرژی‌ها در سال 2023 در مرکز توجه باقی خواهد ماند. پس مهم است که به‌جای متوقف کردن پیشرفت‌ها در پایداری، آن را به عنوان کاتالیزوری برای صفر خالص در نظر گرفت.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *