یک کانکتور با دوام- HEC 16

کانکتور با دوام

کانکتور با دوام


 

زمان تخمینی مطالعه: 3 دقیقه

 

یکی از محرک‌های فعلی افزایش نرخ داده، مگاترند 5G است. این منجر به الزامات ویژه برای شبکه‌ها و مولفه‌ها – و همچنین برای کانکتور می‌شود.

مدتی است که داده‌ها مسافت‌های طولانی‌تری را با استفاده از فیبرنوری پوشش می‌دهند. اما به‌طور فزاینده‌ای، داده‌ها مجبور شده‌اند از مس به فیبر تغییر کنند، حتی برای فواصل کوتاه، به منظور حفظ نرخ داده و مدیریت بدون دستگاه‌های فعال اضافی برای تبدیل. کانکتور فیبرنوری به کاربر نزدیک‌تر می‌شود. در شبکه تلفن همراه به این معنی است: به آنتن (FTTA = Fiber to the Antenna)

به‌خوبی شناخته شده است که آنتن‌ها در محیط‌های مختلف در شهرها، مناطق روستایی، روی توربین‌های بادی و در سواحل قرار دارند، جایی‌که چالش‌های واقعی وجود دارند: دماهای شدید، ارتعاشات، غبار نمک، خاک و رطوبت هستند. رابط‌های فیبرنوری قوی و قابل اعتماد که می‌توانند به‌طور ایمن و بدون هیچ خطایی نصب شوند، مورد تقاضا هستند.

اتصالات – بدون دیدن وصل شده، کاملا محافظت شده است

R&M  به عنوان یک متخصص با تجربه برای راه‌حل‌های اتصال در فضای باز، محصولات فیبرنوری مدولار را ارائه می‌دهد و کل توپولوژی FTTx را تحت پوشش می‌گیرد. برای مطابقت با نمونه کارها FTTA، در حال‌حاضر یک نوع اتصال جدید وجود دارد: HEC 16. HEC  مخفف عبارت Harsh Environment Connector است – یک اتصال دهنده برای محیط‌های سخت، حتی در شرایط شدید. R&M کانکتورها را مطابق با Telcordia GR 3120 و IEC 61753-1 Extreme Environment  دسته‌بندی می‌کند. به‌عنوان مثال، آن‌ها باید چندین روز در عمق 3 متری آب زنده بمانند. آن‌ها همچنین در برابر اشعه ماورای بنفش مقاوم‌اند و با بار کششی تا 450 نیوتن، قوی‌ترین در کلاس خود هستند.

برای این منظور، کانکتور استاندارد به‌طور ایمن در محفظه مقاوم تعبیه شده و از کابل بیرون جدا شده است. این امر مقاومت در برابر نوسانات شدید دما را بدون تحت تاثیر قرار دادن انقباض کابل تضمین می‌کند. محفظه بر اساس نوع 01 که توسط IEC 60603 7  و ODVA مشخص شده است، با بَست ربع دور و شعاع اسمی 16 میلی‌متر است و به‌صورت LC دوبلکس،SC  سیمپلکس و MPO موجود است. نسخه هیبریدی برای داده و منبع تغذیه در یک کانکتور به‌زودی عرضه خواهد شد. آداپتورهای دیواری و داخلی هر دو با کلاس حفاظتی IP68 طراحی شده‌اند.

در نهایت، کانکتور دارای یک ویژگی برجسته اضافی است که زمان و استرس را کاهش می‌دهد: جفت‌گیری کور. این امکان ایجاد اتصالات را بدون دید واضح، بدون آلودگی یا خراشیدن انتهای کانکتور – همه با یک دست و البته با دستکش امکان‌پذیر می‌کند. البته دامنه کاربرد HEC16 به FTTA محدود نمی‌شود. هر جا که شرایط محیطی سخت حاکم باشد، احساس می‌کند که در خانه است.

 

 

کانکتور

 

منبع : R&M (connection)

بخوانید:  مجله R&M

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *