بازار مرکزداده هم‌جواری اروپا قرار است به 11.8 میلیارد دلار برسد!

data centre market

data centre


زمان تخمینی مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس تحقیقات جدید  Arizton، ارزش بازار مرکزداده اروپا در سال 2021، پنج میلیارد دلار بود، اما قرار است در شش سال آینده 50 درصد افزایش پیدا کند. این گزارش که توسط Arizton منتشر شده، دامنه گسترده‌ای را برای رشد در منطقه نشان می‌دهد. این امر پس از آن صورت می‌گیرد که پیش‌بینی می‌شود بازار مرکزداده اروپا تا سال 2027 به سرمایه‌گذاری 65.7 میلیارد دلاری بی‌سابقه برسد.

رشد مرکزداده اروپا و عوامل محرک آن به این شکل است که در حال حاضر، بازار تحت تسلط ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی و ابری بزرگ‌ترین بخش بعدی بازار را نمایندگی خواهند کرد. پیش‌بینی می‌شود که این شرکت‌ها در بازه سال‌های 2022-2027 به 4.16٪ CAGR  دست یابند. بر اساس گزارش مذکور، عوامل اصلی این رشد بازار عبارتند از: افزایش نیاز به پهنای باند، پذیرش ابر، هوش مصنوعی، اینترنت چیزها، داده‌های بزرگ و تجمیع مرکزداده. در کنار این موارد، سرمایه‌گذاری‌های عمده نیز به رشد کمک شایانی خواهد کرد. به‌عنوان مثال، در سال 2021، سرمایه‌گذاری در بازار مرکزداده اروپا به 7.25 میلیارد دلار رسید. در سال 2027، پیش‌بینی می‌شود که این سرمایه‌گذاری‌ها به 10.68 میلیارد دلار افزایش یابد.

بازارهای پیشرو در اروپا که تحت FLAP قرار دارند، شامل: فرانکفورت، لندن، آمستردام و پاریس است. بازارهای ثانویه این منطقه نیز شامل: ایرلند، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، نروژ، لهستان و اتریش است که انتظار می‌رود افزایش قابل توجهی در تقاضای این هم‌جواری را تجربه کنند.

datacenter market
امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *