داده های بزرگ برای تأثیری بزرگ

داده های بزرگ

داده های بزرگ


زمان تخمینی مطالعه: 2 دقیقه

 

هولین ژائو شعار روز جهانی مخابرات امسال را «Big data for big impact» به معنی «داده های بزرگ برای تأثیری بزرگ» نامگذاری کرده است. به این ترتیب می توان گفت این اتحادیه در سال 2017 توجه ویژه ای به بحث داده های بزرگ خواهد داشت. در واقع این شعار توانمندی و قابلیت های ویژه برای بحث مهم توسعه را آشکار می سازد به این صورت که با داده های بزرگ می توان فرصت های تبدیل مقادیر بی سابقه داده ها، به اطلاعات مورد نیاز حرکت به سوی پیشرفت و توسعه را آزموده و ان ها را عملی کرد.

هولین ژائو در توضیح دلیل انتخاب این شعار برای روز جهانی مخابرات امسال افزود: «برداشت حاصل از این تحلیل درباره داده ها، برای مسوولان ملی، منطقه ای و بین المللی این امکان را مهیا می کند که تصمیم گیری ها را مبتنی بر شواهد انجام دهند. گذشته از این، این امر به محقق شدن اهداف 17 گانه توسعه پایدار تا سال 2030 کمک خواهد کرد. وی همچنین خاطرنشان کرد با شناخت بهتر از این شعار فرصتی دست خواهد داد که در صورت رشد تصاعدی حجم داده ها و ارتباطات، نگاهی دقیق تر به اهمیت حاکمیت و مقررات و پیامدهای آن برای حریم خصوصی و امنیت داشته باشیم.»

وی همچنین در بخشی دیگر از صحبت هایش اضافه کرد:« به محض این که بتوانیم، ایرادات داده های بزرگ را اصلاح کنیم و آن ها را بهتر به خدمت بگیریم و درک کنیم که داده های بزرگ در نقش یک کالا در مقیاس جهانی چه تاثیر بزرگی می توانند از خود بر جای بگذارند، فرصت های بی شماری در زمینه ارتباطات به روی ما گشوده خواهد شد.

 

بخوانید: big data و تغییر روند کسب و کارهای امروزی!

 

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *