شش گرایش برتر زیرساخت‌های فناوری‌ اطلاعات در سال 2023

زیرساخت فناوری اطلاعات

زیرساخت فناوری اطلاعات


تحقیقات جدید از ارائه‌دهنده همجواریTelehouse ، شش گرایش برتر در زیرساخت‌های فناوری‌ اطلاعات را نشان می‌دهد که در طرح‌های تحول دیجیتال اولویت‌بندی شده‌اند. در این‌جا آخرین پیش‌بینی‌های Telehouse از شش روند اصلی که قرار است دنیای زیرساخت‌های فناوری‌ اطلاعات را در سال 2023 شکل دهند، نشان می‌دهد. به گفته این ارائه‌دهنده مرکزداده، بحران انرژی، استراتژی‌های پایداری و فقدان مهارت‌ها، نیروهای اصلی شکل‌دهنده استراتژی‌های فناوری‌ اطلاعات سازمان‌ها خواهند بود. و با نزدیک‌تر شدن به پایان دهه، اهداف خالص جاه‌طلبانه کسب‌وکارها، سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را در استراتژی‌های پایداری مبتنی بر فناوری‌ اطلاعات هدایت می‌کند. علاوه بر این، روندهای محل کار پس از همه‌گیری همچنان به شکل‌دهی زیرساخت‌های فناوری‌ اطلاعات ادامه داده و با اتصال ابری، موقعیت مکانی و هوش‌مصنوعی (AI) نیز قرار است در سال 2023 تسلط داشته باشند.        

6 – استفاده از فناوری‌اطلاعات برای دست‌یابی به تعهدات پایداری

فرصت تا سال 2030 برای بسیاری از اهداف صفر خالص(1) روز به‌روز نزدیک‌تر می‌شود. در نتیجه، بسیاری از کسب‌وکارها به محدودیت‌های فعلی رویکردهای خود برای فناوری‌ اطلاعات پایدار پی می‌برند. در واقع، نظرسنجی اخیر Telehouse از تصمیم‌گیرندگان فناوری‌ اطلاعات در بریتانیا نشان می‌دهد که 34٪ از سازمان‌ها هنوز هیچ پیشرفتی در اهداف پایداری خود نداشته‌اند یا حتی آن‌ها را تعریف نکرده‌اند. این موضوع احتمالا در سال 2023 تغییر خواهد کرد، زیرا تقاضاهای فزاینده مشتریان و امور نظارتی، مسئولیت همه عملیات فناوری‌ اطلاعات را برای مشاغل ضروری می‌کند و همان‌طور که انتظار می‌رود، کسب‌وکارها مراکزداده را با تعهدات پایداری که منعکس‌کننده تعهدات خودشان نیز هستند، در اولویت قرار می‌دهند.

5 – قیمت بالای انرژی منجر به کارایی هزینه IT خواهد شد

بحران جاری انرژی اروپا نیاز به ارزیابی مجدد هزینه‌های فناوری‌ اطلاعات به‌منظور کاهش این افزایش قیمت‌ها خواهد داشت. اگرچه کسب‌وکارها ممکن است بتوانند این هزینه‌های اضافی را در کوتاه‌مدت جذب کنند، اما وضعیت فعلی باعث شده بسیاری متوجه شوند که این یک گزینه مالی پایدار نیست. در نتیجه، تصمیم‌گیرندگان به‌دنبال روش‌های دیگری برای اطمینان از تامین انرژی مطمئن و طرح‌های کاهش انرژی خواهند بود.

4 – کار انعطاف‌پذیر تقاضای داده را افزایش می‌دهد

در کنار این موضوع، ادامه روند «طبیعی جدید» انعطاف‌پذیر، تقاضای داده‌ها را حتی بیشتر افزایش خواهد داد. مدیریت حجم روزافزون داده‌های بی‌درنگ، چالشی کلیدی برای مدیران فناوری‌اطلاعات در سال 2023 خواهد بود و کسب‌وکارهای بیشتری به اتصال ابری روی می‌آورند تا چابکی و مقیاس‌پذیری مورد نیاز برای پشتیبانی از الگوهای کاری کارکنان را فراهم کنند.

3 – هوش مصنوعی و اتوماسیون مورد استفاده قرار خواهند گرفت

در سال‌های اخیر، مزایای اتوماسیون به‌طور فزاینده‌ای بروز کرده است. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که تعداد فزاینده‌ای از کسب‌وکارها از هوش مصنوعی و روباتیک در سال 2023 و پس از آن استفاده خواهند کرد و قدرت تصمیم‌گیری هوشمند در سراسر صنایع باز می‌شود.

2 – برون‌سپاری هوشمند برای رفع شکاف مهارتی استفاده خواهد شد

در حال‌حاضر، شکاف مهارت‌های فناوری‌ اطلاعات هیچ نشانه‌ای از کاهش را نشان نمی‌دهد. در نتیجه، پیش‌بینی می‌شود که این زمینه شرکت‌ها را به‌سمت روش‌های نوآورانه‌تر جذب، توسعه و حفظ استعدادهای جدید سوق خواهد داد. سپس در کنار آن، کسب‌وکارهای بیشتری با استفاده از دانش، تجربه و تخصص اپراتورهای مرکزداده، زیرساخت‌های فناوری‌ اطلاعات خود را به یک ارائه‌دهنده مورد اعتماد برون‌سپاری می‌کنند.

1 – سرعت اتصال در اولویت نخست خواهد بود

به‌طور فزاینده‌ای، اکوسیستم‌های متصل، پایه‌های زیرساخت فناوری‌ اطلاعات کسب‌وکارها را تشکیل می‌دهند. پیش‌بینی می‌شود که شرکت‌های بیشتری رویکرد یکپارچه‌سازی گزینه‌های تحویل در محل، همجواری، ابر و لبه را برای توسعه دسترسی به شبکه و در عین حال بهبود کارایی و کاهش تاخیر و هزینه‌ها فرا بگیرند. در واقع، Telehouse اخیرا دریافته که 28٪ از تصمیم‌گیرندگان فناوری‌ اطلاعات هنگام انتخاب ارائه‌دهنده مرکزداده، اتصال را در اولویت قرار می‌دهند و اگر این روندها ادامه پیدا کند، این رقم در سال 2023 افزایش چشم‌گیری خواهد یافت.

Net zero(1)

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *