ماشین های الکتریکی و نقش انرژی های تجدید پذیر

ماشین های الکتریکی

ماشین های الکتریکی


 

زمان تخمینی مطالعه: 4 دقیقه

ماشین های الکتریکی

هدف از این طرح‌ ها صرفا استفاده کمتر از سوخت فسیلی است. در قرن گذشته، انواع ماشین های الکتریکی ،تحولات چشمگیری داشته اند ومفاهیم جدید در طراحی و کنترل باعث گسترش کاربردهای آن ها در زمینه های مختلف شده است.

بدیهی است که اگر ما به زودی اقدامات لازم را انجام ندهیم، اکوسیستم متعادل و انبوهی از مواد خام که ما برای تغذیه به آن وابسته هستیم رفته رفته کاهش پیدا خواهند کرد. با این حال، تنها زمانی می‌توان با چالش‌ هایی که با تهدیدهای فزاینده محیط زیست ما در هم آمیخته است رو برو شد که سیستم‌ها خود را با سرعت بیشتری روی پایداری متمرکز کنند. منابع انرژی تجدید پذیر باید سهم بیشتری از تقاضای انرژی ما را پوشش دهند.

سیستم پایدار انرژی

تغییرات ایجاد شده در سیستم کشورهای پیشرفته برای بسیاری از کشورها مانند زنگ خطر بوده و بسیاری متوجه شده اند که باید اقدامات لازم را علیه تغییرات اقلیمی و روند رو به رشد کمبود منابع انجام دهند. همچنین، متوجه شده اند که این چالش را تنها می توان با تامین یک منبع ثابت برای برق از منابع تجدیدپذیر انرژی، برطرف کرد. با این حال، پیشرفت‌های تکنولوژیکی و نوآوری‌های زیادی در بخش انرژی لازم خواهد بود تا بتواند این امکان را فراهم کند. علاوه بر این، چنین پیشرفت‌هایی باید در بسیاری از زمینه ‎ها، از جمله بهره وری و تولید انرژی، انتقال و ذخیره برق، انجام شود. خبر خوب این است که ما مجبور نیستیم فن آوری‌ها را به طور کامل از نو اختراع کنیم، چرا که بسیاری از راه حل‌های مورد نیاز در حال حاضر در دسترس هستند یا در حال توسعه هستند.

 

unnamed

 

امروزه میتوانید موتور های الکتریکی را همه جا ببینید از قطارهای برقی گرفته تا ماشین های کنترل از راه دور، ماشین های الکتریکی در زندگی بشر نقش مهمی پیدا کرده اند. آن ها دستگاهی برای تبادل انرژی اند و قادر هستند تا باعث تغییراتی در سطح ولتاژ دستگاه شوند.

ما می توانیم ماشین های الکتریکی را در این میان جدی بگیریم. ماشین های الکتریکی در فرآیندهای تبدیل انرژی در تولید، انتقال و مصرف انرژی الکتریکی گنجانده شده اند. برای مثال در یک نیروگاه، ژنراتور در توربین، انرژی حاصل از احتراق زغال سنگ، گاز طبیعی و غیره را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند که به مصرف کنندگان منتقل می شود. انواع ماشین های الکتریکی چرخان می توانند بدون تغییر ساختاری، به عنوان موتور یا ژنراتور کار کنند. زیرا جهت انرژی یک ماشین الکتریکی برگشت‌پذیر است. به طور کلی انواع مختلفی از ماشین های الکتریکی وجود دارند که براساس ویژگی های متفاوت قابل تقسیم بندی هستند.

دسته بندی ماشین‌های الکتریکی

ماشین‌های الکتریکی بر اثاث دو نوع «تبدیل‌ انرژی» و «جریان الکتریکی» طبقه‌بندی می‌شوند. از دیدگاه انرژی، اگر ماشین الکتریکی انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل کند «موتور الکتریکی» و اگر این ماشین الکتریکی، انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل کند «ژنراتور الکتریکی» نامیده می‌شود.

۱از نظر نوع جریان الکتریکی:

الف- ماشین‌های الکتریکی جریان مستقیم (DC)

ب- ماشین‌های الکتریکی جریان متناوب (AC)

۲- از نظر نوع تبدیل انرژی:

الف- مولدهای الکتریکی که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند.

ب- موتورهای الکتریکی که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کنند.

سران کشورهای صنعتی گروه هفت (G7) (شامل کشورهای آلمان، فرانسه، کانادا، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا) در نشست خود ، اعلام کردند که استفاده از سوخت‌های فسیلی و استفاده از برق به عنوان یک منبع جهانی انرژی تا سال 2100 از بین خواهد رفت. این یک گام مهم در جهت رسیدن به هدف است. با این حال، همانطور که به وضوح مشخص است، تلاش‌های زیادی برای تغییر در میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای مورد نیاز است. این گام‌ها چالش‌ها و فرصت‌های زیادی را برای بشر، طبیعت و اقتصاد در بر می گیرد.

بخوانید: کاهش تراکم دیتاسنتر شرکت Westin Building Exchange

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *