راهکار دیتاسنتر

یکی از رئوس فعالیت های شرکت لاوان ارتباط در زمینه ارائه راهکار، طراحی و پیاده‌سازی دیتاسنتر ها (مراکز داده) است. اما طراحی و پیاده‌سازی دیتاسنترها چه اهمیتی دارد؟

تا قبل از دهه 1990 میلادی، ساختار غیرگرافیکی و دشوار اینترنت و همچنین نیاز به استفاده از Command Line برای انجام دستورها مختلف باعث شده بود که اینترنت مورد اقبال عموم مردم نباشد. در اوایل دهه 90 بود که مفاهیم وب و پروتکل HTTP (Hyper Text Transfer Protocol) معرفی شد. پروتکل HTTP به پروتکلی گفته می شود که برای ایجاد اتصال، دریافت و ارسال داده ها بین سرور و مشتری مورد استفاده قرار می گیرد. همین امر باعث شد به اشتراک گذاشتن متون، ویدئوها و تصاویر در اینترنت بسیار ساده شود و کاربران اینترنت هر روز بیشتر و بیشتر شود.
در این شرایط جدید خطوط و سرورهای قدیمی مورد استفاده جوابگوی خیلی عظیم کاربران اینترنت نبود، در انجا بود که مفهوم دیتاسنتر یا مرکز داده متولد شد.

دیتاسنترها با امکان برقراری اتصالات پرسرعت به اینترنت و همچنین در اختیار داشتن سرورهای متعدد و قوی، امکان راه‌اندازی سرورهای وب را برای عموم مردم و مهم تر از آن برای شرکت های تجاری فراهم کردند.
در دنیای امروزی با وجود خیل عظیم داده ها، سایت های اینترنتی، سرورها و دیتاسنترها، اهمیت مساله مدیریت دیتاسنترها و تجهیزات ذخیره‌سازی و مرکزی شبکه رو به افزایش است، به همین دلیل طراحی، پیاده‌سازی، کنترل، مدیریت و نگهداری این تجهیزات به یک چالش اساسی برای هر سازمان و شرکتی تبدیل شده است. بنابراین طراحی و پیاده‌سازی چنین مکانی به منظور متمرکز کردن سرورهای شبکه و استفاده از منابع مشترک نگهداری، از عوامل مهم و تاثیرگذار پیشبرد کاری هر سازمان امروزی تلقی می گردد.

دیتاسنتر

مراکز داده

با توسعه تجهیزات فناوری اطلاعات در قرن جدید و توسعه متدولوژی معماری نرم‌افزاری از معماری شی‌گرا به معماری سرویس‌گرا و ایجاد پلت‌فرم‌های توسعه‌یافته بر اساس این معماری و ورود تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند که سطح استفاده از اینترنت را به‌شدت بالا می‌برد، نیاز به زیرساخت‌های بزرگ، وب فناوری‌های «جدیدتر» بیشتر احساس می‌شود. صنعت مرکز‌داده به این احساس نیاز پاسخ گفته و وارد طراحی و ساخت مرکزداده‌ی به‌مراتب بزرگ‌تر و با فناوری‌های مدرن‌تری شده است. توسعه فناوری‌ها در صنعت مرکزداده در حوزه‌های مختلف این صنعت به‌شدت پیشرفت کرده و باعث شده زیرساخت‌های مورد نیاز بیشتری برای ارائه سرویس‌های جدیدتر و با فناوری‌های به‌مراتب با کیفیت‌تر، کاربر پسندتر، با هزینه پایین‌تر و صدالبته  با قابلیت اطمینان بیشتر ارائه شود.

 

راهکار دیتاسنتر

لاوان ارتباط با در اختیار داشتن متخصصین مجرب و با رعایت تمامی استانداردهای روز جهانی و بهره‌گیری از دو دهه تجربه ارزشمند و مفید در زمینه مشاوره، طراحی و پیاده‌سازی دیتاسنترها، آماده ازائه خدمات فنی و مهندسی در این زمینه ها به سازمان ها، شرکت ها و موسسات محترم است.

خدمات طراحی و پیاده سازی دیتاسنترها در لاوان ارتباط در زمینه های تخصصی زیر ارائه می شود:

  • طراحی و اجرای زیرساخت فیزیکی  دیتاسنتر
  • طراحی و اجرای ساختار پسیو دیتاسنتر
  • راه اندازی سیستم ها و سرویس های مدیریتی و مانیتورینگ
  • ارائه راهکارهای امنیتی طراحی و اجرای زیرساخت فیزیکی و فضای محیطی دیتاسنتر

برای ارتباط و اطلاعات بیشتر به صفحه تماس با ما مراجعه فرمایید و با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

سایر راهکارها