کدامین راه‌حل به مرکز داده کمک می‌کند؟

راه حل‌های مرکز داده

راه حل‌های مرکز داده


زمان تخمینی مطالعه: 4 دقیقه

قیمتش چقدر است؟ با چه سرعتی می‌توان پیاده‌سازی‌شان کرد؟ کدام راه‌حل در درازمدت به ما کمک می‌کند؟ زمانی‌که ارائه‌دهندگان مراکزداده در حال برنامه‌ریزی زیرساخت‌های جدید برای اتاق‌ سرورها هستند، این‌ها سوالات معمولی هستند. راه‌های خوب و بهتری نیز وجود دارد.

زیرساخت‌ مرکز داده خود را بسازید

وقتی صحبت از ایجاد زیرساخت‌ها برای مراکزداده و اتاق‌های سرور می‌شود، تعدادی راه‌حل ممکن وجود دارد. این نه تنها در مورد فضاهای سفید[1] و محل قرارگیری است، بلکه برای مناطق اتصال متقابل، اتاق‌های ملاقات[2]، محوطه دانشگاه و اتصال DC نیز صدق می‌کند.

به‌عنوان مثال، اپراتورهای مرکز داده می‌توانند همه‌چیز را خودشان برنامه‌ریزی کرده و بسازند. همچنین می‌توانند قطعات مورد نیاز را در کاتالوگ‌ها، فروشگاه‌ها و پیکربندی‌های آن‌لاین جست‌وجو کرده و آن‌ها را به‌صورت جداگانه سفارش دهند. البته این موضوع زمان‌بر است و به کارکنان متخصص، دانش دقیق و مدیریت پروژه نیاز دارد.

خودارزیابی نشان داده که این رویکرد، اغلب دیگر بهترین انتخاب نیست. تجربه نشان می‌دهد که نکات ظریفی مانند ذخایر فیبر برای نسل بعدی شبکه‌های محلی کابلی (اترنت)، سنسورهای نظارت بر پورت و محدودیت‌های فضایی به‌طور مرتب نادیده گرفته می‌شوند.

یا «تجربه خارج از جعبه»[3]

شما می‌توانید ماژول‌های استاندارد و از پیش پیکربندی شده و «مراکزداده‌ای که تجربه خارج از جعبه» هستند را خریداری کنید. این باید زمانی در نظر گرفته شود که زمان عرضه بازار یا یک زیرساخت سازگار جهانی اهمیت به‌سزایی دارد. مزایا: برنامه‌ریزی منطقی و بیرون از محدوده، تحویل کوتاه‌مدت، و هزینه کم‌تر در مقایسه با اتاق سرور که به‌صورت جداگانه طراحی و ساخته شده‌اند.

اپراتورها ممکن است در معرض برخی از محدودیت‍‌های اختصاصی راه‌حل‌های کلید در دست باشند. درخواست‌های فردی، ارتقای فوری و تعدیل‌های پیش‌بینی‌نشده بازار فقط با مشکل یا با هزینه‌های اضافی قابل اجرا هستند. در برخی موارد، مرکزداده متحرک اصلا کلید در دست نیست، چراکه کابل‌‌ها همچنان باید نصب شوند.

به یکپارچه‌سازان اعتماد کنید

شما می‌توانید پیمانکاران عمومی و یکپارچه‌سازها را استخدام کنید. آن‌ها از همان ابتدا بر این پروژه نظارت کرده و با مسئولیت‌پذیری آن را اجرا خواهند کرد. همچنین یک زیرساخت اختصاصی متشکل از سامانه‌ها و محصولات مناسب را ایجاد می‌کنند. برخی محصولات عمدتا از پیش پایان‌یافته را به ساختمان تحویل می‌دهند و سازنده‌ها(نصاب‌ها)[4] را با خود می‌آورند.

 البته R&M  از رویکرد دوم حمایت می‌کند. امروزه، اپراتورهای مرکز داده در مورد سازمان، کارکنان، تخصص، ساختار و فناوری از هرگونه کمکی تقدیر می‌کند. برون‌سپاری به یکپارچه‌سازان واجد شرایط یا پیمانکاران عمومی امکان انتخاب مناسبی برای راه‌اندازی زیرساخت‌های محلی به‌صورت جداگانه و سریع می‌دهد.

 همه‌چیز از یک منبع واحد

مدلی با یکپارچه‌ساز[5] قابل اطمینان می‌تواند بهتر باشد – البته با ترجیح منبع. 

راه حل های مرکزداده

[1] White Spaces

[2]  Meet-Me Rooms

[3] Out of the Box

[4] Fitters

[5] Integrator

به‌عبارت دیگر، یک تامین‌کننده منتخب می‌تواند راه‌حل‌های کامل و یکپارچه‌ای را برای زیرساخت‌های مرکز داده از یک منبع واحد ارائه دهد. آن‌ها تعدادی از معیارهای درخواستی را برآورده می‌کنند، همچون:

 

  • محدوده کارایی[1] و تخصص از مشاوره تا راه‌اندازی. آن‌ها همچنین شامل مهندسی، سفارشی‌سازی، منبع‌یابی، بسته بندی و مونتاژ نیز می‌شوند.
  • در حالت ایده‌آل، فروشنده ماژول‌های ضروری اتاق‌های سرور را تحت مدیریت خود تولید می‌کند. این مجموعه از اتصال[2] به نرم‌افزار برای مدیریت زیرساخت را نیز شامل می‌شود.
  • تامین‌کننده رویکرد طراحی-ساخت را فرامی‌گیرد. آن‌ها بر توانایی یکپارچگی کامل زیرساخت‌های اتاق‌های سرور قبل از نصب تسلط می‌یابند. این‌جاست که ساخت مرکزداده بدون مشکل و بلادرنگ کار می‌کند.
  • تامین‌کننده درک عمیقی از وضعیت مشتری پیدا می‌کند. درخواست‌های تغییر را می‌توان به‌صورت منعطف پذیرفت و اجرا کرد. این خدمات شامل پشتیبانی فنی، استانداردسازی ویژه مشتری[3]، گواهی‌نامه‌ها، دوقولوهای دیجیتالی، آموزش و غیره است.

ارائه‌دهنده همواره به‌مشتری نزدیک است. دسترسی فوری به تولید، سفارشی‌سازی، انبارداری، تدارکات و پشتیبانی فنی در هر منطقه‌ای امکان‌پذیر است. اتفاقا: این مجاورت منطقه‌ای باعث صرفه‌جویی در مسیرهای حمل‌ونقل و در نتیجه انتشار گازهای گلخانه‌ای نیز می‌شود.

R&M  با این ضوابط و معیارها سازگاری دارد و از اپراتورهای مرکزداده[4] در سراسر جهان به‌عنوان شریکی برای راه‌حل‌های زیرساختی کامل و یکپارچه را پشتیبانی می‌کند. در مجله تخصصی CONNECTIONS  شماره 63 ما می‌توانید دریابید که این کار چگونه میسر است و مراکزداده چه مزایایی می‌توانند داشته باشند.

[1] Performance

[2] Connectivity

[3] Customer-Specific Standardization

[4] Data Center Industry

منبع : R&M

بخوانید : صفر خالص چیست؟

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *