گسترش شبکه فیبرنوری فوق العاده سریع در بلژیک با همکاری R&M

گسترش-شبکه-فوق-العاده-سریع-در-بلژیک-با-همکاری-R&M

گسترش-شبکه-فوق-العاده-سریع-در-بلژیک-با-همکاری-R&M


فیبرنوری

زمان تخمینی مطالعه: 4 دقیقه

بزرگترین پروژه زیرساختی در دهه های گذشته، در بازار ارتباطات از راه دور بلژیک از اواسط سال 2020 شروع شد. این پروژه توجه کل کشور را به فیبرنوری جلب می کند. فیبر برای خانه (FttH) و فیبر برای تجارت (FttB) ، با سرعت گیگابیت برای دسترسی به اینترنت به زودی عادی می شوند. شبکه Proximus حدود 70٪ از فیبرنوری کشور را پوشش می دهد و حتی قصد دارد فیبر را با 5G ادغام کند.

یک پیشرو سنتی

شرکت حمل و نقل بلژیک برای این منظور، حدود سه میلیارد یورو سرمایه گذاری کرده است. نیمی از این برنامه باید از سال 2025 اجرا گردد. Geert Standaert مدیر ارشد فناوری Proximus، در مقاله ای تخصصی می گوید ” بلژیک همیشه در ایجاد شبکه های پرسرعت پیشگام بوده.”

شبکه های فیبرنوری قبلا به رک های خیابان راه یافته بودند (FttC). Proximus با فناوری VDSL تا امروز حدود 85٪ از مردم به 30 مگابیت در ثانیه و 50٪ به 100 مگابیت در ثانیه دسترسی دارند.

ارزیابی با دقت فراوان

پروژه با دقت زیاد و مدیریتی خوب، همراه بود. Geert Standaert در مقاله تخصصی گفته: «شبکه فیبرنوری یک فناوری کاملا متفاوت از لاین مسی می باشد که مدتی است با آن کار می کنیم. به همین دلیل باید به طور جدی در مورد فرآیندها و ابزارهایمان تجدید نظر کنیم.»

از همان ابتدا، باید اطمینان حاصل شود که عرضه، سریع ترین زمان ممکن را صرف کند. بخش های FTTH متعدد، باید به آسانی ساخته و نگهداری شوند. Proximus ادعا می کند که کابل کشی فیبرنوری را می توان با تمام ویژگی های خاصی که به صورت محلی یافت می شود، سازگار کرد: انواع واحدهای مسکونی، اتاق های توزیع، کانال ها، میله ها و رک ها.

نسبت قیمت فیبرنوری به عملکرد

یک گروه، وظیفه ارزیابی یک پلتفرم high-density برای فریم های اصلی توزیع را داشت که می توانست برای ساخت شبکه FTTH آینده استفاده شود. نکته اصلی یافتن پنلی بود که بتواند بالاترین تعداد فیبر ممکن را در هر واحد رک داشته باشد و قابل استفاده باشد. برخی از نکات مهم عبارتند از:

– هزینه: کدام یک از کیت های ساختاری را می توانیم برای اجرای کارآمد تر و مقرون به صرفه تر برنامه های خود استفاده کنیم؟ هزینه مالکیت چقدر است؟

– تراکم: چند کابل در ارتفاع رک قرار می گیرد؟ آیا می توان انبوه کابل ها را در طبقات های موجود جای داد؟ آیا این راهکار، فضای اضافی را به حداقل می رساند؟

– آینده: آیا این پلتفرم منابع کافی ارائه می دهد تا بتواند تقاضای آینده برای کابل های فیبرنوری آنتن های 5G را پوشش دهد؟

– باز بودن: آیا این پلتفرم با مدولار بودن کابل های historical سازگار است و آیا کابل های دسترسی feeder جدید و توسعه یافته با 192 فیبر را نیز متصل می کند؟

– عملیات: آیا محصول از الزامات عملیاتی و روش های مربوط به این زمینه پشتیبانی می کند؟ آیا استفاده از اتصالات برای تکنسین ها آسان است؟ چگونه می توان الیاف را با تراکم بسته بندی بالا روی کشوها متصل کرد؟

Proximus پاسخ این سوالات را در کنگره شورای FTTH آمستردام در سال 2019 پیدا کرد. همان جایی که توزیع کننده اصلی فیبرنوری R&M PRIME ODF راه اندازی شد. این بالاترین تراکم کابل در کمترین رد پای ممکن است. R&M نشان داد كه اجزای PRIME می توانند بلافاصله با نیاز مشتری سازگار شوند.

این پنل های 1U با تراکم بالا با سرعت 48 و پورت LC Duplex و واحدهای خاتمه دهنده کابل (CTU) قابل استفاده هستند. Seba Service در Mechelen، توزیع کننده مجاز R&M است که مرکز تدارکات را برای عرضه انعطاف پذیری به تیم های ساختمانی راه اندازی کرد و اینگونه Proximus راه حل مورد نظر خود را پیدا کرد.

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *