با آرورا (استارتاپ بلندپروازانه اتومبیل های خودران) آشنا شوید

اتومبیل خودران

اتومبیل خودران


استرلینگ اندرسون، درو باگنل و کریس آرمسون هم بنیانگذاران شرکت «نوآوری آرورا»، یک استارتاپ فناورانه است که تا کنون دفاتری در پیتزبورو، سانفرانسیسکو و پالوآلتو افتتاح کرده است و هدف آن طراحی، تولید و توسعه اتومبیل های خودران است. این سه نفر حساسیت ویژه ای روی انتخاب تیم خود، که قرار است ماموریت تولید اتومبیل های خودران را به سرانجام برسانند، دارند. آرمسون در این باره می گوید: «بسیار مهم است که بتوانیم از افرادی استفاده کنیم که در کار خودشون فوق‌العاده باشند، البته این که آن ها انسان های خوبی باشند هم برای ما خیلی مهم است».

بر اساس یک مطالعه تحقیقاتی که در سال 2017 صورت گرفت، انتظار می رود صنعت اتومبیل های خودران تبدیل به یک روش مسافرت اقتصادی بشود که تا سال 2035 حدود 800 میلیارد و تا پایان سال 2050، 7 تریلیون دلار ارزش داشته باشد. اما تا آن جایی که ما از سه هم بنیانگذار آرورا سراغ داریم، آن ها می توانند این استارتاپ را به موفقیت های زیادی برسانند چرا که در زمینه اتومبیل های خودران جزو بهترین ها هستند. اندرسون مدیر سابق یکی از پروژه های «تسلا» بوده، باگنل مدیر تیم فناوری های برتر «اوبر» بوده و آرمسون مدیر سابق پروژه اتومبیل های خودران «گوگل» بوده است!

آرورا با خودروسازها در زمینه تولید و طراحی مجموعه ای از سنسورها، نرم افزارها و خدمات داده در مقیاس صنعتی و برای استفاده در اتومبیل های خودران همکاری می کند. آرورا تمرکز خود را بر روی نسل چهارم سیستم های خودران با نیم نگاهی به نسل پنجم گذاشته است.

آرمسون می گوید: «چیزی که غالبا نادیده گرفته می شود این است که مشکل چقدر پیچیده است. متأسفانه تعداد زیادی از کمپانی های فعال در زمینه خودروسازی ادعا می کنند که می خواهند این مشکل را به سرعت حل کنند. ما می‌دانیم معضلات اصلی کدام ها هستند و این که این مشکل واقعا چقدر پیچیده و دشوار است و ما درحال ساختن یک مجموعه هستیم که به مرور زمان این مشکل را حقیقتا حل کند».

سابقه و کلاس کاری هم بنیانگذاران آرورا باعث شده است که آن ها بتوانند همکاران برجسته و خبره ای پیدا کنند. در ژانویه 2018 آن ها اعلام کردند که همکاری خود را با کمپانی های فولکس واگن آلمان و هیوندای کره جنوبی دو تا از بزرگترین خودروسازان دنیا در راستای تولید انبوه اتومبیل های خودران آغاز کرده اند. به عنوان مثال فولکس واگن در نظر دارد که از سال 2021 ناوگان تجاری اتومبیل های الکتریکی خودران خود را در دو تا پنج شهر آلمان راه‌اندازی کند. این کمپانی خودروساز و آرورا ماه ها در کنار هم کار کردند تا سیستم های خودران آرورا را در شاتل های برقی به صورت سفارشی طراحی شده فولکس واگن یکپارچه سازی و پیاده کنند. فولکس واگن برنامه ریزی کرده است که دو نمونه از این ناوگان آزمایشی را در سال جاری (2018) رونمایی کند.

علی رغم مواردی که تا به این جا گفته شد، مسیر تکنولوژی های انقلابی، مسیر دشوار و پر افت و خیزی است. یک دسته از این مسائل، مشکلات لجستیک است مثل این که چطور از این اتومبیل های خودران استفاده کنیم تا مشکلات مضاعفی برای شهرها ایجاد نشود. مساله دیگر، رقابت سختی است که به وجود آمده و یا در آینده به وجود خواهد آمد. طرح کسب و کار آرورا این استارتاپ را در تقابل و رقابت مستقیم با Waymo (واحد تحقیقاتی اتومبیل های خودران کمپانی آلفابت؛ اوبر با مالکیت کروز اتوماسیون؛ آرگو، استارتاپی که فورد در فوریه 2017، یک میلیارد دلار روی آن سرمایه گذاری کرد و…) قرار می دهد با این وجود مالکان آرورا از این مساله نگرانی خاصی ندارند.

اندرسون در این زمینه می گوید: «ما این هدف را سال هاست که دنبال می کنیم. ما مشکلی نداریم که در کنارمان رقبایی وجود داشته باشند که همزمان با ما در حال تحقیق و توسعه روی اتومبیل های خودران باشند. اتفاقا خوب است. من می خواهم جان انسان ها را نجات دهم و کیفیت زندگی ها را بالاتر ببرم. شاید این دیدگاهی که دارم به نظر به ضرر منو آرورا باشد ولی واقعا همین طور فکر می کنم».

توقف بعدی کجا خواهد بود؟ آینده.

 در زیر ویدئوی سخنرانی مارس 2015 کریس آرمسون در رویداد TED را مشاهده می کنید. او در این ویدئو توضیح می دهد که یک خودروی خودران چطور می تواند جاده را ببیند.

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *