سهام «دراپ باکس» به صورت عمومی عرضه می شود


دراپ باکس در طول دو سال گذشته عملکرد مالی موفقی داشته است. به گزارش درو هیوستون، مدیرعامل دراپ باکس در سال 2016 نرم‌افزار دراپ باکس، 6.5 میلیون کاربر اشتراکی داشته است که برای استفاده از این نرم‌افزار پول پرداخت می کرده اند. این تعداد افراد در طی دو سال گذشته دو برابر شده و به تعداد 11 میلیون کاربر اشتراکی رسیده است. طبق گزارش ها تا آگوست سال 2017 تعداد مشتریان خدمات دراپ باکس به 500 میلیون نفر می رسید که از این تعداد 200 هزار مورد مربوط به کسب و کارها بوده اند.

دراپ باکس به صورت رسمی اعلام کرده است که 90 درصد درآمد این شرکت از طریق کاربرانی تامین می شود که نسخه پولی این نرم‌افزار را خریداری کرده اند.

دراپ باکس چیست؟

شرکت dropbox در سال 2007 تاسیس شد و در سال 2008 به عموم مردم برای استفاده عرضه شد و به سرعت مورد توجه کاربران قرار گرفت که دلیل آن هم سادگی و سرعت بالای به اشتراک گذاری فایل ها بود. هنوز هم و بعد از گذشته یک دهه سخت است نرم افزاری در زمینه به اشتراک گذاری فایل ها و فضای ذخیره‌سازی ابری پیدا کنید که نحوه کار با آن ساده‌تر از دراپ باکس باشد. شاید به همین دلیل است که شرکت dropbox هزینه چندانی صرف توسعه این نرم‌افزار طی سالیان گذشته نکرده است و هسته اصلی آن تقریبا همانی است که ده سال پیش بود و می توان گفت دراپ باکس در این مدت یک ادیتور مشارکتی به نرم‌افزار خود اضافه کرده است که البته چیز جدیدی نیست و اکثر رقبای بزرگ دراپ باکس هم این قابلیت را دارند.

اعداد و ارقام نشان می دهد که dropbox با مشتریان قدیمی خود ارتباط خوبی دارد و آن ها را از دست نداده است ولی ادامه موفقیت آن در گرو به دست آوردن کاربران جدید است که تا به حال در این زمینه چندان موفق نبوده است. اگر عرضه سهام dropbox به صورت عمومی موفقیت آمیز باشد، می تواند موجب افزایش اعتبار این شرکت شود که دقیقا یکی از اهدافی است که درو هیوستون آن را دنبال می کند.

dropbox البته تنها شرکت میلیارد دلاری ای نیست که تصمیم گرفته است سهام خود را به صورت عموم عرضه کند. اسنپ (شرکت مالک پلتفرم اسنپ چت) در ابتدای سال 2017 این کار را کرد که البته توفیق چندانی به دست نیاورد و ارزش سهام آن سه ماه متوالی در حال کاهش بود. ماه گذشته میلادی اسپاتیفای هم برنامه خود را برای عرضه عمومی سهام اعلام کرد و به نظر می رسد ریزر هم این چنین قصدی داشته باشد.

بخوانید: رایانش ابری (قسمت چهارم)| PaaS چیست؟

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *