آر اند ام

معرفی و تاریخچه ی شرکت ار اند ام (R&M) سوییس

شرکت ار اند ام  (R&M)، در سال 1964 همراه با گسترش خطوط ارتباطی تلفن و ظهور شبکه ‌های کامپیوتری در راستای تولید تجهیزات مورد نیاز این صنعت در کشور سوییس بنیان نهاده شد. اراندام در این مدت با بهره گیری از تفکراتی برین و والا، خلاقیت و نوآوری مدیران و کارکنانش و توجه به کیفیت و ارتقای سطح محصولات تولیدی در جهت پاسخگویی به نیاز مشتریان به هدف پیشرفت پایدار دست پیدا کرد. از اهداف استراتژیک شرکت  R&M  ار اند ام سوییس در طول 59 سال فعالیتش، ارتقای فرهنگ و نوآوری و بهبود پیوسته و همیشگی در راستای افزایش رضایت مشتریان بوده. شرکت ار اند ام (R&M)، با درک نیاز بازارهای جهانی جهت توسعه و گسترش شبکه ‌های کامپیوتری و مراکزداده اقدامات موثری در تولید محصولات و تجهیزات زیر ساخت شبکه های کامپیوتری کرده است از آن جمله می‌توان به تجهیزات پسیو شبکه در سطح 10G  و 40G  اشاره کرد. از زمان تاسیس R&M ، در سال 1964 تاکنون فناوری کابل ‌کشی، شالوده‌ی بنیادی فعالیت‌هایش بوده است و با شعار «ما کاری را انجام نمی‌دهیم که دیگران بتوانند بهتر از ما آن را انجام دهند» کوشش خود را به‌عنوان تامین‌کننده بهترین راهکارهای کابل کشی تجاری با بالاترین کیفیت آغاز کرد و تجربه‌ی بیش از 50 سال خود را با نوآوری و پویایی ترکیب و راهکارهای اساسی‌ای بر پایه ساخت محصولات فیبرنوری و سامانه توزیع مسی با درنظر گرفتن به درخواست مشتریانش ارائه می‌دهد.

تاریخچه برند آر اند ام

آر اند ام (R&M) از کجا شروع به کار کرده است؟

شرکت اراندام (R&M)، در سال 1964 خانواده  Reichle و خانواده De-Massari  در ابتدا از پارکینگ و خانه‌شان به‌عنوان دفتر و کارگاه استفاده و تمام اعضای خانواده برای پیشرفت و اعتبار گرفتن شرکت در کنار یکدیگر شروع به فعالیت کردند که به این شکل مجوز R&M  صادر شد. در سال 1968، اتاق زیر شیروانی تعمیر شد و این اتاق به‌عنوان محلی که اولین کارکنان در آن‌جا مشغول به‌کار بودند به بهره‌برداری رسید. در پایان همان سال اداره کل PTT از شرکت اراندام (R&M) دعوت کرد که در یک پروژه‌ مناقصه‌ای شرکت کند و نخستین رسانه به نام T+T منتشر شد. در سال 1974، بحران در نفت باعث تاخیر در تحویل وام پروژه‌های ساختمانی و متوقف شدن فعالیت‌هایی در صنعت ساخت‌وساز شد که این امر تاثیر مستقیمی بر شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات کابل و اتصالات داشت. برای مقابله با این بحران، شرکت موقتا به محلی جدید در شهر Uster انتقال یافت و در همان زمان توانست ماژول ترمینال 2 پین با قابلیت بالا و پایین رفتن خودکار را پس از چند مرحله آزمون عملی به تولید برساند. در سال 1981، شرکت اراندام (R&M) تعداد اعضای خود را به 24 نفر افزایش داد و دفتر جدیدش را در Wetzikon  به یک ساختمان مستقل منتقل کرد. در نخستین تجربه‌ی برون مرزی و گسترش بازار و ایجاد سطوح نمایندگی، یک نمایندگی در منچستر انگلستان ایجاد کرد و به‌عنوان یکی از 500 شرکت بزرگ و برتر در سوییس شناخته شد که تعداد کارکنان آن به بیش از 800 کارمند رسیده بود. در سال 1982، کمپانی اراندام  (R&M)  شرکت‌هایی را در بیرون از کشور سوییس تاسیس کرد.

R&M

نخستین گام آر اند ام (R&M) در اروپا

 Reichle وDe-Massari نخستین دفتر خود را در آلمان که انباری به مساحت 1800 متر مربع بود تاسیس کردند. سپس در سال 1985، سازوبرگ و سازماندهی‌شان به‌رشد سریعی نائل شد. انبارها و نهاد تنظیمات شرکت که از دو سال قبل پایه‌ریزی شده بودند اکنون با دو طرح و نگرش جدید روبه‌رو شد. از یک‌سو تمام تمرکزش بر روی سامانه ماژولار VS83  بود و از دیگر سو دغدغه‌ی مصرف‌کنندگان بازار در خصوص تنوع کابل‌ها، اتصال‌ها و کانکتورها بود که باعث سردرگمی در انتخاب نهایی می‌شد. اراندام  (R&M)با معرفی یک سامانه هماهنگ ماژولار که شامل کابل و اتصال‌هایش بود توانست سطح رضایتمندی مشتریان خود را ارتقا بخشد. در سال 1988، همزمان با تصویب استاندارد بین‌المللی برای RJ45، اراندام(R&M) سوییس توانست در ایتالیا یک شعبه بنا نهد. ار.اند.ام در این شعبه نخستین خط تولید تمام اتوماتیک برای تولید براکت پریزها را راه‌اندازی کرد. همچنین یک رک 19 اینچی را طراحی کرد که قادر بود اجزای فعال در سامانه‌های توزیع را یکپارچه و ادغام کند. در سال 1989، اراندام (R&M)تعداد اعضایش به 140 عضو افزایش یافت (تنها در 8 سال) و ساختمان کمپانی در Wetzikon تعطیل و همزمان ساختمان و تشکیلات جدیدی را به‌طور رسمی در همان شهر افتتاح کرد. در سال 1990، بازار زیرساخت به‌طور چشم‌گیری ایستا و کم رونق شد، که بازار کوچکی همچون بازار سوییس به‌طور افزاینده‌ای تحت تاثیر آن قرار گرفت. در همین اثنا اراندام (R&M) تصمیم گرفت هدفش را که قرار دادن بازارهای بیشتر برای توسعه کسب‌وکار است، محقق کند. در سال 1993، ار.اند.ام  R&M نخستین گامش را در بازار اروپای شرقی با پایه‌گذاری Reichle و De-Massari  در Warsaw برداشت. با فراگیر شدن استاندارد RJ45 و رشد چشم‌گیر کانکتورهای این استاندارد برای سامانه‌های کابل‌کشی ساختار یافته، اراندام (R&M)برای نخستین بار با حفظ ساختار اصلی، ماژول‌هایی تولید کرد که بدون نیاز به ابزاری خاص و صرفا با یک درب آسان قفل‌شو اتصالی مطمئن و منعطف را میسر می‌کرد. با گسترش محصولات ار.اند.ام در زمینه تولید باکس‌های فیبرنوری مطابق با استانداردها، تنوع محصولات فیبرنوری نیز در سبد کالای اراندام (R&M)قرار گرفت. در همین اثنا نیز موفق به اخذ گواهی‌نامه ISO 9001 شد.

لاوان ارتباط نمایند ار اند ام

تاسیس شعبه آسیایی آر اند ام (R&M) و تولید Cat.6

در سال 1994، اراندام (R&M)با تاسیس شعبه‌ای در سنگاپور به‌عنوان نماینده‌ای در آسیا با مسئولیت محدود و با قرار دادن 50 متخصص، ارائه راه‌حل‌ها و محصولات جدیدی را برای نیازهای مشتریان برآورده کرد. در این زمان ماژول RJ45  با PK93 با اتصال شیلد دار 93 در بازارها ارائه شد. اراندام (R&M) توانست با بهینه‌سازی و استفاده از ماژول‌های جدید که از کابل‌ها در برابر آب‌وهوای نامساعد و گردوخاک محافظت می‌کند، به‌جایگاه رفیعی برسد.
در سال 1996، نسل جدیدی در اراندام (R&M) آغاز به فعالیت کرد و خانواده Reichle تمام سهام De-Massari را خریداری کرده و همین امر باعث شد آمار بازده‌ایی شرکت  با صادرات به دیگر کشورها رشد و افزایش یابد و توانست خط تولید تمام اتوماتیک RJ45-Cat.5 را نیز راه‌اندازی کند. در این سال مدیران شرکت تصمیم گرفتند که طراحی بوردها را نسبت به قبل تغییر داده و سری باکس‌های جدید ونوس برای فیبرنوری و مس معرفی کنند که قابلیت نصب در محیط خارج از ساختمان را داشته باشند. در سال 1997، اراندام (R&M)خط تولید تمام اتوماتیک فوق مدرن را برای RJ45 (در اوکراین، مالزی، برزیل) راه‌اندازی کرد. در سال 1998، اراندام (R&M)توانست با تمام توان و قدرت در کشورهای امارات، اتریش، مجارستان دفاتری تاسیس کند که با این اقدام تعداد کارکنانش به 438 عضو رسید و همچنین خط تولید اتصالات فیبرنوری و کانکتور SC-RJFO  را راه‌اندازی کرد. در سال 1999، Reichle  از کسب‌وکار کناره گرفت و در جایگاه رییس هیات مدیره، R&M  را راهبری کرد و مدیریت را به‌دست فرزندان خود، مارتین و پیتر سپرد. در همین زمان خط تولید ماژول CAT.5  به 10میلیون قطعه رسید. در سال 2000، De-Massari   یکی از بنیان‌گذاران R&M در سن 66 سالگی درگذشت. در همان سال استاندارد CAT.6 برای شبکه‌های محلی (LAN) به‌تصویب رسید. در این‌جا بود که اراندام (R&M)خود را به‌عنوان نخستین دارنده خط تولید تمام اتوماتیک Cat.6  در سراسر جهان معرفی کرد. حالا خط تولید مدرن RJ45Cat.6 به‌صورت 100% به بهره‌برداری رسید و خط تولید فیبرنوری به مکان دیگری منتقل شد.

محصولات ار اند ام در اسیا

فعالیت های گسترده آر اند ام (R&M) – انتشار کتاب فعالیت های آر اند ام (R&M)

در سال 2001، با رکود بازار مخابرات، 75 درصد از درآمد شرکت اراندام (R&M) به‌طور متوسط از سود حاصل صادرات تامین می‌شد و ادامه سرمایه گذاری و فعالیت با نوآوری و کیفیت بهتر معنا پیدا کرد و مدیران شرکت تصمیم گرفتند در زمینه تولید محصولاتی خاص برای شبکه های محلی انتقال دیتا (LAN) فعالیت گسترده‌ای کنند. در سال 2003، تولیدات اراندام (R&M) علاوه بر تمرکز بر راه حل های کلاسیک و مرسوم کابل ‌کشی، محصولاتی را نیز مناسب برای محیط‌های صنعتی و مسکونی به سبد محصولات خود اضافه کرد. در این سال‌ها، اراندام تلاش کرد تا برروی فیبرهای نوری پلاستیکی تمرکز کند و راه‌حلی برای جایگزینی این سامانه با محصولات RJ45 پیدا کند. سال 2004، Reichle  کتابی در خصوص فعالیت‌های R&M نوشت و به انتشار رساند. در این کتاب، او با تکیه بر شعار: یک راه‌حل شسته و رفته و قابل استفاده در شبکه ‌های آینده (Fit to the future) ، اعتقاد داشت که موفقیت شرکت R&M  از بدو تاسیس به تداوم، توسعه، پایداری، مشتری‌مداری و مسئولیت متقابل استوار بوده است. نتیجه این موفقیت را نیز، محصولاتی یکپارچه، جامع و مطابق با استانداردهای مطرح در صنعت دانست. در سال 2014، شرکت ار.اند.ام حجم معادلاتش را در عرض یک‌سال به 7%  افزایش داد و یک رکورد جهانی به دست آورد و تعداد کارکنانش به 800 عضو در سرتاسر جهان رسید. به‌همین مناسبت نیز جشن 50 سالگی‌اش را در دفتر مرکزی خود برگزار کرد.

 

راهکارهای شرکت ار اند ام
R&M

راه حل ‌ها و راهکارهای شرکت اراندام (R&M)

در تمامی مراحل مربوط به راهکارهای شبکه ‌های کامپیوتری و مراکزداده،  R&M راه‌ حل های کامل و مطمئنی در این رابطه با عملکردی بالا در اختیارتان قرار می‌دهد، به‌طوری که در آینده مشکلی را تجربه نکنید (می‌توانید از پروژه‌های موفق این کمپانی دیدن کنید). کیفیت محصولات و مولفه‌های R&M و سامانه  R&Mfreenet  آن بر همگان آشکار است. کیفیت بالای محصولات و فرآیند انتقال داده‌های پایدار و بدون تداخل و مطمئن در دراز مدت امکان‌پذیر و قابل مشاهده است.

پیشنهاد R&M برای راه‌حل های زیرساخت مراکزداده و شبکه ‌های محلی چه هستند؟

مشتریانی که اراندام را انتخاب می‌کنند چه ویژگی دارند و ویژگی‌های محصول آر اند ام (R&M) چیست؟

شرکت اراندام (R&M) به‌خاطر داشتن ویژگی‌های یک محصول موفق مشتریان موفقی را داراست. ویژگی‌های محصولات اراندام شامل: فروش بالا – دارای رفع نیاز مشتریان – قابل توسعه بودن – راحتی استفاده از محصولات آن – منحصر بودن محصولات در بازار – رفع نیاز کاربران و مشتریان با کمک از محصولات – ارائه پیشنهاد مناسب برای قیمت و استفاده از محصول – داشتن گواهی‌نامه‌ها و گارانتی‌های معتبر – پاسخ‌گویی به موقع به مشتریان و …

شرکت لاوان ارتباط نماینده رسمی کمپانی آر اند ام (R&M) سوییس در ایران

شرکت لاوان ارتباط  با در اختیارداشتن دانش فنی و آگاهی از استانداردها و همچنین داشتن محصولاتی مطابق  با انواع استانداردهای روز دنیا از جمله: استانداردهای سری ISO/IEC – 11801, ANSI/TIA-568  در حوزه‌ شبکه‌های محلی و استانداردهای مراکزداده ANSI/TIA-942-B, ANSI/BICSI-002, EN50600, ISO/IEC22237 و … به ارایه خدمات نصب و راه‌اندازی زیرساخت‌های شبکه می‌پردازد. لاوان ارتباط پس از تحقیقات گسترده جهت تامین تجهیزات شبکه‌ای در نهایت برند R&M را به‌عنوان بهترین برند اروپایی شناسایی کرده و اقدام به واردکردن محصولات این شرکت کرده است. این برند در تولید محصولات خود از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده کرده و محصولاتش را با ضمانت‌هایی در سه سطح (5 ساله / 25 ساله / لایف‌تایم) ارایه می‌دهد.

ماموریت

ماموریت ما ارائه راه‌حل‌های جامع زیرساخت شبکه‌های ارتباطی و مراکزداده با تکیه بر دانش و تجارب کارآزمودگان خود و آخرین فناوری‌های روز دنیا مبتنی بر آینده‌نگری و نوآوری به مشتریان است.

چشم انداز

لاوان ارتباط در افق 1405 ؛ شرکتی پیشرو، ارزش‌افزا و مورد اعتماد در ایجاد زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر و برقراری ارتباط با بخش‌های مختلف لاوان ارتباط، به صفحه اطلاعات تماس مراجعه فرمایید.

مدیران لاوان ارتباط

سوالات متداول درباره ی شرکت ار اند ام (R&M)

1.راه حل ‌ها و راهکار های شرکت اراندام (R&M) در حوزه شبکه و دیتاسنتر کدام‌اند؟

 شرکت R&M راه‌ حل های کامل و مطمئنی در شبکه ‌های کامپیوتری و مراکزداده با عملکردی بالا در اختیارتان قرار می‌دهد، به‌طوری که در آینده هیچ‌گاه مشکلی را تجربه نکنید. کیفیت محصولات و مولفه‌های R&M و سامانه R&Mfreenet بر همگان روشن و مبرهن است. کیفیت بالای محصولات و فرآیند انتقال داده‌های پایدار و بدون تداخل و مطمئن در دراز مدت امکان‌پذیر و قابل مشاهده است.

2.جایگاه و قدمت شرکت ار اند ام (R&M) در حوزه ICT چگونه است؟

شرکت ار اند ام (R&M)، در سال 1964 همراه با گسترش خطوط ارتباطی تلفن و ظهور شبکه ‌های کامپیوتری در راستای تولید تجهیزات مورد نیاز این صنعت در کشور سوییس بنیان نهاده شد. در سال 2014، شرکت ار.اند.ام حجم معادلاتش را در عرض یک‌سال به 7% افزایش داد و یک رکورد جهانی به دست آورد و ازین حیث در حوزه شبکه و دیتاسنتر از برندهای تاپ جهانی قرار گرفت.

3.پروژه های لاوان ارتباط با برند R&M در زیرساخت مراکزداده و شبکه ‌های محلی چگونه است؟

شرکت لاوان ارتباط با بیش از 23 سال قدمت توانسته است در طراحی و اجرای شبکه‌های ساخت‌یافته و مراکزداده کشور و همچنین با تولید ملزومات مورد نیاز شبکه و زیرساخت های آن در صنعت ICT کشور و تامین تجهیزات پسیو با کیفیت بسیار بالا از شرکت معتبر اروپایی R&M سوییس بیش از هزار پروژه موفق را در کارنامه خود قرار دهد.

تاریخچه آر اند ام

 ار اند ام / اراندام / آراندام / محصولات ار اند ام / تجهیزات شبکه آر اند ام / فیبرنوری ار اند ام

اطلاعات تماس

نشانی

تهـران، خیابان ولی‌عصر، نرسـیده به‌میـدان ولی‌عصر، روبه‌روی وزارت دادگستری، خیابان ولدی، مجتمع اداری و تجاری ولی‌عصر، برج شمالی، طبقه چهارم، واحد ۲۴

فکس

۰۲۱۸۸۹۴۳۴۲۴ - داخلی ۱۰۹

شماره تماس

۰۲۱-۸۸۹۴۳۴۲۴ (۱۰خط)

ارتباط با بخش فـــــــــروش (داخلی 107)

ارتباط با بخش فنی و مهندسی (داخلی 204)

نشان‌یاب

برای مشاوره تماس بگیرید!