نیاز برای کابل‌کشی فیبرنوری در سال 2023 همچون گذشته

کابل کشی فیبرنوری

فیبرنوری


زمان تخمینی مطالعه: 3 دقیقه

آندریاس روسلر مدیرکل مارکتینگ R&M در وبلاگ خود به شرح زیر پیش‌بینی تحولات بازار و فناوری را گزارش می‌دهد. وی در این گزارش با توجه به مطالعات کنونی بازار و با نگاهی به سال 2023 می‌گوید: R&M انتظار سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در زیرساخت‌های فیبرنوری در تمام بخش‌های بازار دارد. گرایش به همرسی شبکه راه را برای آینده هموار می‌کند. کابل‌کشی فیبرنوری در بازار همچون گذشته متقاضی فراوان دارد. این همان چیزیست که ما به‌عنوان یک توسعه‌دهنده و ارائه‌دهنده راهکارهای زیرساختی شبکه‌های داده و ارتباطات با کیفیت بالا و یک فعال سوییسی انتظار داریم. تقاضا برای فیبرنوری نه تنها در بازار ارائه‌دهندگان مراکزداده که در حال ارتقای شبکه‌ها، اتصالات متقابل و ستون فقرات خود هستند، در حال رشد است بلکه عرضه پهنای باند نیز شاهد توسعه‌ی شدیدی است. علاوه بر فیبر به خانه (FTTH)، بازار نوظهور فیبر به آنتن (FTTA) نیز با رشد سریعی مواجه است.

همرسی برای مراکزداده ترکیبی

مدیر اجرایی R&M می‌گوید: «تقاضا برای زیرساخت‌های کارآمد، منجر به هدایت راه‌حل‌های شبکه هیبریدی همرس می‌شود. برنامه‌های جدید بی‌شماری نیاز به پردازش داده‌ها به صورت بلادرنگ دارند. مراکزداده ترکیبی می‌توانند این کار را با ترکیب زیرساخت‌های فیزیکی، مجازی و ابری برای ایجاد مراکزداده مبتنی بر شبکه انجام دهند. با این حال، برای همرسی کامل، دسترسی قدرتمند مبتنی بر FO در فقرات شبکه‌ها باید وجود داشته باشد.

کابل کشی فیبرنوری

همرسی عرضه پهنای باند

R&M همچنین انتظار دارد موارد مشابهی در مورد عرضه پهنای باند فیبرنوری وجود داشته باشد. پیشینه: ارائه‌دهندگان شبکه در حال‌حاضر به‌طور گسترده در حال گسترش FTTH، FTTA و فیبر به نسل 5G (FTT5G) هستند. زیرساخت‌های شبکه به اندازه کافی به نفع همرسی وجود دارد.

علاوه بر این‌ها، کاربران و برنامه‌های کاربردی در شهرهای هوشمند درخواست همرسی خواهند داشت. آن‌ها به ترافیک داده هموار بین سلول‌های 5G، LAN و Wi-Fi، بین مناطق خصوصی، مجازی و عمومی نیاز دارند. در نهایت، تنها یک شبکه جهانی فیبرنوری می‌تواند این الزامات را برآورده کند. آندریاس روسلر می‌گوید: «فیبرنوری به‌طور فزاینده‌ای به یک ستون فقرات جهانی و یکپارچه تبدیل می‌شود. تنها طی چند سال آینده، اکثریت قریب به اتفاق شبکه‌های ارتباطی از طریق فقرات فیبرنوری استاندارد اجرا خواهند شد.»

آندریاس روسلر می‌افزاید: «در ساختمان‌های هوشمند، ما شاهد همرسی پیش‌رونده LAN، اترنت/IP و اتوماسیون ساختمان هستیم. در این‌جا نیز کابل‌کشی فیبرنوری نقش اصلی را ایفا می‌کند.»

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *