نصب کابل برای برنامه‌ریزی صحیح PoE در ساختمان‌‌های هوشمند

نصب کابل برای برنامه‌ریزی صحیح PoE

نصب کابل برای برنامه‌ریزی صحیح PoE


زمان تخمینی مطالعه: 7 دقیقه

با استفاده از(Power over Ethernet (PoE، تجهیزات می‌توانند مستقیما از طریق کابل اترنت تغذیه شوند حتی با تجهیزات قدرتمند تا 90 وات. با این حال، طراحی مبتنی بر جدول نصب کابل مطابق با استاندارد، یک کار پیچیده برای مهندس سلامت  است.

با راه‌حل R&M این امکان بسیار ساده‌تر است که اسنادی را در اختیار اپراتور ساختمان قرار داده که برنامه‌ریزی مطابق با مناقصه را نشان می‌دهد. نصب کابل و پریزهای برق زمان‌بر است و امکان انتقال نیرو یا برق با کابل‌های داده این زمان را از بین می‌برند. این کار امکان نصب دستگاه‌های PoE را حتی در مکان‌های صعب‌العبور یا مناطقی که تعداد زیادی کابل با هم کشیده می‌شوند، را ممکن می‌سازد. بنابراین بیشتر اپراتورها و برنامه‌ریزان ساختمان به این موضوع می‌پردازند. با این حال، استانداردها پیچیده به نظر می‌رسند و بازخورد بازار نیز همیشه مثبت نیست. دلیلش هم این است که در ابتدا، انتقال توان PoE  13 وات بود. از سال 2018به بعد4 PPoE  توانسته است تا 90 وات را انتقال دهد. در جایی‌که جریان بیشتری وجود دارد، مقاومت باعث تولید گرمای بیشتری می‌شود. برای اطمینان از قابلیت اطمینان کابل‌کشی حتی در جریان‌های بالاتر، استانداردهای نصب EN 50174-2 برای اروپا و   ISO/IEC 14763-2 در سراسر جهان در سال 2020 تنظیم شده و گروه‌های  منبع تغذیه از راه دور  (RP1 – RP3) معرفی شدند. این‌ها از یک طرف از نظر هزینه‌های طراحی و از طرف دیگر از نظر قابلیت اطمینان عملیاتی تفاوت قابل‌توجهی دارند. برایRP1، حداکثر تا میانگین 212 میلی‌آمپر مجاز است و نیازی به اقدامات برنامه‌ریزی خاصی نیست. اما در حین کار باید از افزایش درصد مجاز جریان متوسط اطمینان حاصل شود.

چالش‌های عمده با روش‌های برنامه‌ریزی مرسوم

با این‌حال، در مورد دستگاه‌های PPoE4 نوع 4، متوسط جریان تغذیه در یک کابل می‌تواند تا 500 میلی‌آمپر باشد. اگر همین الان یک دستگاه PPoE4 متصل باشد، هیچ دستگاه PoE دیگری را نمی‌توان به کابل‌های دیگر در این بسته نصبی وصل شود. بنابراین استاندارد تصریح می‌کند که علایم هشدار دهنده مناسب باید به تاسیسات RP1 و RP2 متصل شوند. قبل از اتصال دستگاه PoE دیگر، انطباق با حداکثر جریان مجاز همیشه باید بررسی شود. این کار هنگام برنامه‌ریزی نصب آسان است، اما برای اپراتور ساختمان بسیار وقت‌گیر می‌باشد. با RP3، کابل‌کشی از قبل در مرحله برنامه‌ریزی پیکربندیشده است تا همه کابل‌ها بتوانند حداکثر جریان PoE  را همزمان انتقال دهند. این امر سامانه را از نظر عملکرد بسیار ایمن می‌کند. اما چالشی که اکنون برای برنامه‌ریز وجود دارد این است که اطمینان حاصل کند تضعیف کل  برای انتقال داده‌ها همیشه می‌تواند با کابل‌کشی RP3 رعایت شود و از حد مجاز دمای مشخص شده برای کابل تجاوز نشود. این امر با تنظیم طول پیوندها مطابق با شرایط محیطی نصب به‌دست می‌آید. استانداردهای نصب جداولی برای این منظور ارائه می‌دهند که افزایش دما را نشان می‌دهد. با این حال، به‌منظور حفظ تعداد جداول قابل مدیریت، ساده‌سازی‌های قابل توجهی ارائه شده است. نتیجه‌اش هم این است که یافتن پارامترهای مناسب بسیار دشوار شده است.

علاوه بر این، شرایط در طول یک کابل همیشه یکسان نیست. افزایش دما در بخش‌های مختلف باید به‌صورت جداگانه‌ای تعیین و سپس با استفاده از یک روش وزن‌گیری پیچیده به‌طور میانگین محاسبه شود. سپس می‌توان از این دمای متوسط برای خواندن حداکثر طول کابل‌کشی مجاز از جدول دیگر استفاده کرد. در نتیجه، برنامه‌ریزی بر اساس جداول بسیار پیچیده و مستعد خطا است.

 

– PoE:  قدرت از طریق اترنت (نوع 1)

– PoEP:  قدرت از طریق اترنت پلاس (نوع ۲)

– PPoE4: چهار جفت برق از طریق اترنت(نوع 3 [55 وات] و نوع 4 [90 وات])

PoE

ایمنی مستند شده PoE Calculator V3 :

سوال این است که چرا R&M با وجودی که از سال 2015 نرم‌افزار ماشین حساب PoE خود را ارائه داده است الان آن را توسعه می‌دهد تا قابلیت‌هایی را برای دسته‌های RP جدید لحاظ کند.

 

 PoE Calculator V3 مزایایی را به اپراتورهای ساختمان و برنامه‌ریزان ارائه می‌دهد: برنامه‌ریزان می‌توانند پارامترهای بسیار متفاوت‌تری را نسبت به آن‌چه در جداول نشان داده شده است وارد کنند – به‌عبارت دیگر، به واقعیت بسیار نزدیک‌تر است. به‌عنوان مثال، می‌توانید به‌جای این‌که کابل را به یک دسته کلی در جدول اختصاص دهید، نوع کابلی که در واقع استفاده می‌شود را وارد کنید. علاوه بر این، انواع کابل، ضخامت Bundle، دمای محیط و سایر پارامترها را می‌توان برای حداکثر سه بخش از یک پیوند کابل‌کشی ثابت وارد کرد. ماشین حساب PoE بلافاصله دمای مورد انتظار را در Bundle کابل یک قطعه و حداکثر طول پیوند حاصل را به‌عنوان یک معیار ضروری ارائه می‌دهد.

 

این به برنامه‌ریز اجازه می‌دهد، برای مثال: کابلی را از دسته‌ای متفاوت انتخاب کند، Bundle کابل را باریک‌تر کند، داکت کابل یا تهویه را بهینه کند و سایر شرایط زیربنایی را تغییر دهد. در این حالت ماشین حساب PoE بلافاصله نتیجه را نمایش می‌دهد. اسنادی که شرایط چارچوب را با جزییات شرح می‌دهد نیز تولید می‌شود. بنابراین اپراتورهای ساختمان مستندی مطمئن به‌دست می‌آورند که طرح‌ریزی نصب با اسناد مناقصه‌شان تطابق دارد.

ماشین حساب R&M PoE تنها ابزار موجود در بازار برای پیاده‌سازی مستندات مطابق با دسته‌های برق از راه دور است. R&M از این سند برای فهرست کردن دسته‌های RP در گواهی گارانتی و ارائه آن‌ها به مشتری نهایی به‌عنوان بخشی از سیستم R&Mfreenet  استفاده می‌کند و اولین سازنده‌ای است که این کار را انجام می‌دهد.          

 

 

 

PoE  در تاسیسات ساختمانی

برنامه‌های PoE توسط کمیته IEEE 802.3 توضیح داده شده است. با IEEE 802.3bt، PoE اکنون یک جهش در توسعه را تجربه می‌کند: به‌جای 13 یا 22 وات، دستگاه‌های پایانی قادر خواهند بود تا 90 وات برق عرضه کنند. PoE نوع 3 و نوع 4 از هر 4 جفت سیم (PPoE4) برای انتقال نیرو استفاده می‌کنند. تجهیزات پایانه‌ای با کارایی بالا، مانند نقاط دسترسی بی‌سیم، دستگاه‌های چند رسانه‌ای و تجهیزات پایانی هوشمند، تلفن‌های IP و همچنین حسگرها و محرک‌ها برایIIoT، می‌توانند از طریق کابل‌کشی دفتر و ساختمان بدون اتصال برق اضافی کار کنند.

 

برق از طریق اترنت (PoE) یکی از محرک‌های کلیدی برای ساختمان‌های هوشمند و صنعت 4.0 است – به خصوص که توان‌های بالاتر تا 90 وات نیز قابل انتقال هستند.   

منبع : R&M ( connection )

بخوانید : مجله  R&M

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *