راه اندازی دو مرکزداده تیک‌تاک در اروپا

راه اندازی دو مرکز داده تیک تاک

راه اندازی دو مرکز داده تیک تاک


زمان تخمینی مطالعه: 2 دقیقه

شبکه اجتماعی چینی تیک‌تاک برای رفع نگرانی‌ها نسبت به امنیت اطلاعات کاربران و کاستن از فشار رگولاتوری، دو مرکزداده دیگر در اروپا راه‌اندازی می‌کند. تیک‌تاک در تلاش است تا دولت‌ها و رگولاتورهایی را مطمئن کند که حزب کمونیست چین یا هیچ نهاد دیگر تحت نفوذ پکن، امکان دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران یا تاثیرگذاری بر آن‌ها را ندارد.

ریچ واترورث، مدیرکل فعالیت‌های اروپایی تیک‌تاک در وبلاگ خود اعلام کرد: اپلیکیشن ویدیوی کوتاه تیک‌تاک قصد دارد ذخیره‌سازی دیتای اروپایی‌اش را توسعه دهد. او ادامه داد: علاوه بر پایگاهی که سال گذشته اعلام شده، ما در مرحله پیشرفته نهایی کردن طرح دومین مرکزداده خود در ایرلند با یک سرویس‌دهنده شخص ثالث هستیم. همچنین سرگرم مذاکره برای ایجاد یک مرکزداده سوم در اروپا هستیم که فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده ما در ایرلند را تکمیل می‌کند. انتقال دیتای کاربران اروپایی تیک‌تاک امسال آغاز و تا سال ۲۰۲۴ ادامه پیدا می‌کند. این شرکت که متعلق به شرکت چینی بایت دنس است، اعلام کرده که شمار کاربران ماهانه‌اش در اتحادیه اروپا در فاصله اوت سال ۲۰۲۲ تا ژانویه سال ۲۰۲۳، به ۱۲۵ میلیون نفر رسیده است که تیک‌تاک را مشمول مقررات معروف به قانون خدمات دیجیتالی می‌کند.

طبق این قانون، شرکت‌هایی که بیش از ۴۵ میلیون کاربر دارند، پلت‌فرم‌های آن‌لاین بسیار بزرگ شناخته می‌شوند و مستلزم مدیریت ریسک، انجام بازرسی بیرونی و مستقل، اشتراک دیتا با مقامات و محققان و به‌کارگیری یک دستورالعمل هستند.

مرکزداده تیک تاک

طبق گزارش‌های رویترز، کمیسیون اروپا به پلت‌فرم‌های آن‌لاین و موتورهای جست‌وجو تا آخر فوریه مهلت داده تا شمار کاربران فعال ماهانه خود را اعلام کنند. پلت‌فرم‌های آن‌لاین بسیار بزرگ، چهار ماه مهلت دارند تا به این مقررات عمل کنند یا در معرض جریمه شدن قرار می‌گیرند.

طبق اسنادی که شرکت «تیک‌تاک اینفورمیشن تکنولوژیز یو کی» ارائه کرده، تیک‌تاک بیش از پنج هزار کارمند در اروپا دارد که در مقایسه با ۲۰۸ نفر در سال ۲۰۱۹، رشد چشم‌گیری را نشان می‌دهد و برخلاف روندی است که غول‌های فناوری در پیش گرفته و هزاران نفر از کارمندانشان را اخراج کرده‌اند.

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *