ایلان ماسک در نظر دارد مرکزداده ساکرامنتو توییتر را ببندد

مرکزداده ساکرامنتو توییتر

مرکزداده ساکرامنتو توییتر


مرکزداده

زمان تخمینی مطالعه: 3 دقیقه

ایلان ماسک، مالک و مدیرعامل جدید توییتر در حال بررسی برای تعطیلی یکی از سه مرکزداده اصلی توییتر و همچنین معاملات ابری در ایالات متحده است و در تلاش است تا از آن‌ها کم کند. نیویورک تایمز گزارش داده که مرکزداده SMF1 ساکرامنتو می‌تواند در بلوک آن قطع باشد. در صورت بسته شدن این مرکزداده، توییتر با مراکزداده در آتلانتا و پورتلند، اورگان باقی خواهد ماند. اما قراردادهای ابری با خدمات وب آمازون و Google Cloud را همچنان در دستور کار خود دارد.

باور بر این است که ماسک همچنین به‌دنبال کاهش هزینه‌های ابری شرکت است و هدفش از صرفه‌جویی در زیرساخت‌های کلی مبلغی برابر 1 میلیارد دلار در سال است. خرید 44 میلیارد دلاری او بدهی جدیدی به شرکت اضافه کرد که به‌طور تصادفی بازپرداخت سود توییتر را به 1 میلیارد دلار در سال افزایش داده است. ماسک پس از عهده‌دار شدن این تجارت، تقریبا نیمی از 7500 کارمند شرکت خود را تعدیل کرده است. کمی بعد از این رویکرد، اتاق سرور در دفتر مرکزی بیش از حد گرم شد چراکه کسی برای نگهداری از آن باقی نماند. پس از آن افرادی را که به‌طور علنی از او انتقاد می‌کردند، اخراج کرد و همچنین از طریق پیام‌های شرکت خصوصی به جست‌وجو پرداخت تا منتقدان را نیز اخراج کند.

بعد از آن به کارگران باقی‌مانده مهلت داد تا تصمیم بگیرند که می‌خواهند بمانند یا خیر! به کسانی‌که رفتند بسته‌های مرخصی ارائه کرد. آن‌چه به نظر می‌رسد بیش از هزار کارمند توییتر استعفا داده‌اند – اما هیچ‌کس دقیقا مطمئن نیست که چه تعداد از آن‌ها خارج شده‌اند، زیرا بخش ارتباطات و منابع انسانی نیز به‌نوعی از بین رفته است.

به گزارش NYT، مرکز فرماندهی توییتر، یک تیم 20 نفره‌اش را که وظیفه جلوگیری از قطعی و نقص فنی در دوره‌های پُر تقاضا را بر عهده داشته، افراد زیادی را از دست داده است. تیم‌های دیگر نیز بیش از 80 درصد سقوط داشته‌اند، در حالی‌که تصور می‌شود برخی از آن‌ها کاملا خالی شده است. این کاهش ناگهانی منجر به نگرانی در مورد اشکالات و قطعی برق در روزها و هفته‌های آینده شده – که با شروع جام‌جهانی انتظار می‌رود منجر به دوره‌های ترافیکی زیادی شده و تشدید شود!

توییتر قبلا قطعی‌های متعددی را تجربه کرده بود – از جمله در ماه سپتامبر، زمانی‌که مرکزداده ساکرامنتو در میان موج گرمای شدید سقوط کرد – اما از نظر تاریخی ظرفیت کارکنان و مرکزداده را برای بازیابی خدمات در اختیار داشت.

ilan-musk-twitter
5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *