پروژه شبکه محلی مخصوص کسب‌‌وکارها

پروژه شبکه محلی مخصوص کسب‌‌وکارها

پروژه شبکه محلی مخصوص کسب‌‌وکارها


زمان تخمینی مطالعه: 5 دقیقه 

 شبکه محلی

راه‌حل‌های سیستمی و زیرساختی را می‌توان به‌طور پایدار و بدون هیچ زحمتی پیاده‌سازی کرد.

مزایای رویکرد طراحی-ساخت: حتی در مرحله برنامه‌ریزی اولیه، مشخص می‌شود که چگونه همه تجهیزات و راه‌حل‌ها باید در کنار هم قرار بگیرند و در ادامه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. موسسه پژوهشی IDG Research در این ارتباط می‌گوید: «فرآیند یکپارچه‌سازی امن تمام مولفه‌های زیرساخت فیزیکی در صدر فهرست اولویت‌های 75 درصد مدیران مراکزداده در هنگام طراحی و پیاده‌سازی پروژه‌های ساخت‌وساز یا توسعه قرار دارد».

بر مبنای الگوی فوق، برنامه‌ریزان، معماران و متخصصان می‌توانند در مراحل اولیه طراحی بر چالش‌ها و مخاطرات غلبه کنند، زیرا درک یکسانی از تحلیل‌ها و وضعیت مشتری خواهند داشت. علاوه بر این، درخواست‌های مبنی بر اعمال تغییرات را می‌توان بدون چالش دریافت و اجرایی کرد. همچنین، نیاز به هماهنگی در محل کم‌تر می‌شود و فرآیند ساخت‌وساز بدون مشکل و در زمان مقرر انجام می‌شود.

این الگو بر مبنای مفهوم قدرت نرم (soft power) کار می‌کند که به‌معنای ارجحیت دادن به درخواست‌های مشتریان است. این مدل شامل بیش از 20 نوع سرویس مختلف است: مشاوره و تعهد، مهندسی بین رشته‌ای، CAD و مدل‌سازی اطلاعات ساختمان، استانداردسازی ویژه مشتری، مدیریت پروژه، مونتاژ و نگهداری، پشتیبانی یکپارچه، مستندسازی، اندازه‌گیری و پذیرش، توسعه برنامه، صدور گواهی‌نامه، تضمین کیفیت، ضمانت‌های بلندمدت، انبارداری و تدارکات است.

مزیت مهم دیگر اشتراک دانش است. R&M پرسنل متخصصی که قرار است برای شرکای پروژه و ارائه‌دهندگان مرکزداده کار کنند را آموزش می‌دهد. این برنامه آموزشی، تمامی گروه‌های تاثیرگذار در طراحی محصول و مونتاژ را شامل می‌شود. فیلم‌های توضیحی، اسناد آن‌لاین و وبینارها با هدف انتقال دانش مورد استفاده قرار می‌گیرند. رویکرد فوق اساس ضمانت‌های طولانی‌مدت را شکل می‌دهد.

نگاه به آینده

برای R&M، یکپارچه‌سازی به معنای تفکری فراتر از زیرساخت‌هایی است که به‌طور خاص برای تجهیزات زیرساختی فناوری اطلاعات (فضای سفید) اختصاص داده می‌شوند. اتاق‌های اتصال بین مراکزداده[1] با قابلیت اتصال پایدار باید در شرایط ایده‌آل توسعه پیدا کنند. همین مساله در ارتباط با فضای خاکستری با تهویه مطبوع، محافظت در برابر آتش، منابع تامین برق، کنترل دسترسی و موارد دیگر صدق می‌کند. دست‌یابی به این نگرش در سایه نگاه به آینده تحقق پیدا می‌کنند. امروزه، هر فردی که مسئولیت تجهیز مراکزداده را بر عهده دارد، باید با مشتریان خود صادق باشد و بگوید تا چند وقت دیگر به شبکه‌های 400 و 800 گیگ مهاجرت خواهند کرد. به همین دلیل، نیازمند زیرساخت‌های مقیاس‌پذیر هستند که قابلیت ارتقا داشته باشند.

به بیان دیگر، تمهیدات لازم برای کابل‌کشی فشرده کابل‌های نوری موازی را در نظر بگیرند. R&M به‌عنوان یکی از پیشگامان قدیمی این حوزه با چند دهه تجربه، می‌داند که چنین زیرساخت‌های مقاوم در برابر آینده چگونه باید طراحی شوند. در خارج از مرکزداده و ساختمان‌های تابعه، اپراتورها به زیرساخت‌های جدید و قوی‌تر برای پردیس‌ها، اتصالات داخلی، مراکزداده مرزی یا اتصال به 5G، اینترنت و ارائه‌دهندگان شبکه نیاز خواهند داشت.

[1] Meet-me Room

مجموعه R&M سیستم‌های فضای باز مثل توزیع‌کننده کابل، انکلوژر اسپلایس و اتصالات ساختمانی ضد آب را ارائه می‌دهد که منطبق با برنامه اثبات شده برای شبکه‌های مخابراتی است. سرویس‌های منبع‌یابی واحد در مورد خودکارسازی ساختمان نیز ارائه می‌شود.

R&M شبکه‌هایی برای دفاتر، وای‌فای و خدمات ساختمانی در مراکزداده را می‌توان با طرح پیشنهادی شبکه محلی  LAN ایجاد کرد. نوآوری‌هایی مثل کانکتورهای سازگار با PoE با کارایی بالا و سامانه‌های SPE نوآورانه R&M در زمینه راه‌حل‌های دیجیتال، راه را برای پذیرش بهتر اینترنت چیزها (IoT) و ساختمان هوشمند هموار می‌کند.

مشتریان می‌توانند انتظار داشته باشند R&M گام‌های بیشتری در این مسیر بر خواهد داشت. ظرفیت‌های تولید و مراکز فعال در این زمینه، در سراسر جهان در حال گسترش هستند. به‌طوری‌که، تامین‌کنندگان، زنجیره تامین و مدیریت تولید به شبکه‌سازی و خودکارسازی ادامه می‌دهند. رویکرد فوق اجازه می‌دهد، پروژه‌های مشتریان به شکل محلی، در کوتاه مدت و با صرفه‌جویی در هزینه‌ها به اتمام برسند.

خدماتی که R&M Tecnosteel ارائه می‌کند به شرح زیر است:

– برنامه‌ریزی پروژه، مشاوره

– ارائه نقشه‌ها و برنامه‌ریزی مکانی

– پردازش‌ها، دموها

– مهندسی، سفارشی‌سازی

– تهویه مطبوع، برنامه‌ریزی برای تامین برق

– بهینه‌سازی مصرف

– انتخاب سفارشی

– مونتاژ، پشتیبانی پروژه

– آزمون، پذیرش ساخت

توسعه‌دهندگان روی ایده‌های جدیدی در زمینه کابل‌کشی با چگالی یا ظرفیت بالا و ماژولار کردن زیرساخت‌ها در حال کار هستند. راه‌حل‌های جدید به‌طور مداوم برای مراکزداده لبه (Edge) و خرد (Micro) و برای یکپارچه‌سازی خدمات سلولی 5G ارائه می‌شود. R&M به‌طور مداوم به حرکت خود برای تبدیل شدن به یک یکپارچه‌کننده قابل اعتماد و ارائه‌دهنده بین‌المللی راه‌حل‌های زیرساختی مراکزداده یکپارچه ادامه می‌دهد.

  • هایپراسکیل و هم‌مکانی
  • مراکزداده سازمانی
  • ورودی ساختمان‌ها، اتاق‌های اتصال بین مراکزداده
  • مراکز لبه
  • پردیس و اتصال متقابل مراکزداده
  • ارائه‌دهندگان شبکه تبادل اینترنت

آندریاس روسلر (مدیر ارشد بازاریابی CMO)

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *