پنج روند برتر ذخیره سازی سازمانی برای سال 2023

ذخیره‌سازی سازمانی

ذخیره‌سازی سازمانی


زمان تخمینی مطالعه: 7 دقیقه

با نگاهی به آینده، سال 2023 سال بسیار هیجان‌انگیزی برای ذخیره سازی سازمانی خواهد بود. در این‌جا پنج روند برتری که در حال پیدایش است، آورده شده. قابل توجه است که در هر مورد، فروشندگان باید به‌سرعت با راه‌حل‌های مناسب پاسخ دهند، اما آیا پایه‌های درستی برای انجام این کار دارند؟

  • همگرایی امنیت سایبری و ذخیره‌ سازی به‌عنوان شالوده‌ی استراتژی فناوری‌اطلاعات سازمانی

CIOها وCISOها همچنان به‌طور فزاینده‌ای متوجه هستند که اگر فضای ذخیره‌ سازی را با امنیت سایبری ترکیب نکنند، در استراتژی امنیت سایبری شرکت خود یک شکاف عمیق خواهند دید. رهبران فناوری‌ اطلاعات به محافظت از شبکه و نقاط پایانی، استقرار فایروال‌ها و نگاه کردن به لایه برنامه عادت دارند. با این حال، تمام داده‌های آن‌ها به ذخیره‌ سازی ختم می‌شود. بیداری بزرگ در بازار سازمانی، در آستانه سال جدید، این است که اگر یک راه‌حل ذخیره‌ سازی سازمانی، قابلیت کمک به مبارزه با یک حمله سایبری را نداشته باشد،C-suite  و تیم فناوری‌ اطلاعات سازمان را به‌شدت در معرض دید و خطر قرار می‌دهد. روندی که در حال پیدایش است این‌ست که فضای ذخیره‌ سازی که توسط انعطاف‌پذیری سایبری تقویت می‌شود، بخشی از استراتژی جامع امنیت سایبری در هر سازمان بزرگ باشد. این بدان معنا است که فروشندگان باید (اگر قبلا ارائه نکرده‌اند) راه‌حل‌های ذخیره‌ سازی‌ای را ارائه دهند به‌صورتی کامل با راه‌حل‌ها و استراتژی‌های امنیت سایبری که معمولا برای محافظت از شرکت‌ها و همچنین ارائه‌دهندگان میزبانی ابری، ارائه‌دهندگان میزبانی مدیریت شده و ارائه‌دهندگان خدمات مدیریت شده استفاده می‌شوند، هماهنگ باشد. همه این‌ها، نیاز به یک فروشنده و شرکای آن دارد که باCIOها وCISOها، همراه با دیگر رهبران و مدیران فناوری‌ اطلاعات، همکاری نزدیک داشته باشند تا ذخیره‌سازی انعطاف‌پذیر سایبری را به بخشی کلیدی از استراتژی جامع امنیت سایبری تبدیل کرده، شکاف‌های آسیب‌پذیر را برطرف و داده‌ها را در برابر حملات سایبری ایمن کنند.

  • تقویت توانایی بازیابی تقریبا بی‌درنگ از یک حمله سایبری

سوال این نیست که اگر سازمان شما قرار است با یک حمله سایبری مورد حمله قرار گیرد؟! این یک سوال، چه زمانی و چند وقت یک بار است. سازمان شما ممکن است مورد حمله قرار بگیرد و همچنین ممکن است چندین بار مورد حمله قرار گیرد. در آن مرحله، نحوه پاسخ شما به آن حمله مهم است. انعطاف‌پذیری سایبری یکی از مهم‌ترین و مورد نیاز شرکت‌های امروزی برای مبارزه با حملات سایبری در کل انبار و زیرساخت داده است. حتی اگر نقطه پایانی شما یا امنیت شبکه شما یک یا دو بار مجرمان سایبری را بیرون نگه دارد، مطمئنا مواقعی وجود خواهد داشت که از آن عبور کنند. هنگامی‌که این اتفاق می‌افتد، یکی از چیزهای حیاتی برای یک تیم فناوری‌ اطلاعات این است که یک کپی خوب شناخته شده از داده‌ها و بازیابی سریع را انجام دهد. استفاده از یک عکس فوری غیرقابل تغییر از داده‌ها برای اطمینان از این‌که داده‌ها در معرض خطر قرار نگرفته‌اند، بسیار مهم است.

به‌عبارت دیگر می‌توان به داده‌ها اعتماد کرد. یافتن یک کپی خوب شناخته شده با انتخاب نامزدهای بالقوه برای بازیابی در یک محیط پزشکی قانونی محصور انجام می‌شود. آخرین کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که فقط شروع به بازیابی داده‌هایی کنید که بدافزار یا باج‌افزار در آن نفوذ کرده است. فروشندگان باید راه‌حل‌هایی ارائه دهند که عکس‌های فوری غیرقابل تغییر داده‌ها، محیط پزشکی قانونی محصور شده، شکاف هوای منطقی و بازیابی بی‌درنگ داده‌ها را با هم ترکیب کنند – به‌طور ایده‌آل با یک ذخیره‌ سازی سایبری کاملا جامد و تضمین شدهSLA . هنگامی‌که یک مجرم سایبری از خط دفاعی یک شرکت عبور می‌کند، همه‌چیز به انعطاف‌پذیری و قابلیت بازیابی داده‌ها مربوط می‌شود که بر اساس یک نسخه خوب شناخته‌شده از داده‌ها ساخته شده باشد. یک زیرساخت ذخیره‌ سازی انعطاف‌پذیر سایبری به شما کمک می‌کند تا به راحتی تهدیدات را با اتوماسیون شناسایی کنید و داده‌ها را در یک محیط پزشکی قانونی امن و محصور قرار دهید. این‌جاست که حمله سایبری باطل شده است.

  • مهار قابلیت تشخیص الگوی غیرعادی برای اسکن سایبری

ما در سال 2023 شاهد یک روند در حال ظهور گسترده‌تر در مورد اسکن سایبری با قابلیت تشخیص الگوی غیرعادی، به‌ویژه در ذخیره‌ سازی ثانویه هستیم. در بلندمدت، شاهد توسعه ذخیره‌ سازی اولیه طی ۲ تا ۳ سال آینده هستیم. این اسکن سایبری، ابزار دیگری در کیف ابزار مدیریت ذخیره سازی است، همراه با انعطاف‌پذیری سایبری، تا به‌طور فعال زیرساخت داده‌ها را برای مدیریت پیچیدگی روزافزون و فریب‌کاری حملات سایبری تقویت کند. چه برای پول، چه قدرت یا سرگرمی‌های منحرف، این حملات برای از بین بردن کسب‌وکارها طراحی شده‌اند. فروشندگان باید قابلیت تشخیص الگوی غیرعادی را، احتمالا از طریق مشارکت با فروشندگان پشتیبان، به‌عنوان بخشی از یک اکوسیستم گسترده‌تر، فراهم کنند. این یک حوزه‌ی در حال تکامل از فناوری است و به مشتریان این امکان را می‌دهد تا در فضای ذخیره‌سازی ثانویه پردازش داشته باشند و ارزش بیشتری را برای مشتریان و شرکای سازمانی بیافزایند.

  • تقاضای رو به‌رشد برای سهولت استقرار فناوری‌های امنیتی پیشرفته

شرکت‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات به‌طور چشم‌گیری به‌دنبال راه‌حل‌هایی با قابلیت استقرار و استفاده آسان هستند که نیازهایشان را برای انعطاف پذیری ذخیره سازی سایبری و فناوری‌های امنیتی یکپارچه برآورده ‌کند. آن‌ها نه تنها اتوماسیون، بلکه سطح بعدی را با اتوماسیون خودکار می‌خواهند. کاربران نهایی دیگر تنظیمات پیچیده را نمی‌خواهند. آن‌ها می‌خواهند بتوانند به‌سرعت و کارآمدی بهتر به محیط‌های پزشکی قانونی دسترسی داشته باشند و وقتی نوبت به بازیابی داده‌ها می‌رسد، انتظار دو یا سه کلیک را دارند و سپس کار را با آن انجام می‌دهند. فروشندگان باید با رویکرد تنظیم و فراموش کن به ذخیره سازی سایبری پاسخ دهند و فناوری پیشرفته‌ای را ارائه دهند که به‌کارگیری و استفاده آسان نیز پاسخ‌گو باشد.

  • انعطاف پذیری سایبری برای ذخیره سازی اولیه و ثانویه ضروری تشخیص داده می‌شود

مردم اغلب فکر می‌کنند که انعطاف‌پذیری ذخیره‌سازی سایبری فقط در مورد پشتیبان‌گیری از داده‌ها است. این درست نیست. انعطاف پذیری ذخیره سازی سایبری مهم‌تر از پشتیبان‌گیری است. این یک تفاوت مهم است که نشان‌دهنده روند سال آینده است چراکه مجرمان سایبری هوشمند نه تنها به مجموعه داده‌های ثانویه شما مانند پشتیبان‌گیری حمله می‌کنند، بلکه به مجموعه داده‌های اصلی شما نیز حمله خواهند کرد. با درک این واقعیت، شرکت‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات وارد سال جدید می‌شوند و سطوح جدیدی از انعطاف پذیری ذخیره سازی سایبری را به محیط ذخیره سازی اولیه و ثانویه خود تزریق می‌کنند. تغییری در بازار شرکت‌ها وجود دارد که از واکنش‌پذیری شروع می‌شود – منتظر می‌مانند تا مجرمان سایبری حمله کنند و سپس کاری در مورد آن انجام دهند – تا فعالانه برای بازیابی آماده شوند، شبیه به بازیابی فاجعـه. شرکت‌ها معمولا طرح‌های پیچیده‌ای برای بازیابی بلایا و اقدامات تداوم کسب‌وکار دارند. آگاهی روزافزونی وجود دارد که طرح‌های فاجعه سایبری باید با مجموعه‌ای از قابلیت‌های مناسب برای شروع و اجرای بازیابی، به‌سرعت اجرا شوند.

فروشندگان باید به‌مشتریان کمک کنند تا در رویکردهای خود برای انعطاف‌پذیری ذخیره سازی سایبری تجدید نظر داشته و رویکرد واکنشی را به پیشگیرانه تغییر دهند. انعطاف‌پذیری ذخیره سازی سایبری به یک شرکت این امکان را می‌دهد تا یک حمله باج‌افزار را باطل کند، گویی این حمله حتی رخ نداده باشد. البته بدون باج، بدون اختلال و محافظت کامل در برابر حملات…

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *