چرا داده‌های بزرگ اینقدر بزرگ هستند؟

داده‌های بزرگ

داده‌های بزرگ


داده‌های بزرگ

1- داده‌های بزرگ و غیرساخت یافته هستند. کار 50 تا 80 درصد داده‌های بزرگ تبدیل کردن و تمیز کردن اطلاعات است بنابراین قابل جستجو و مرتب شدن هستند. فقط چند هزار کارشناس در دنیا به طور کامل می‌دانند چگونه این پاک‌سازی داده‌ها را انجام دهند. این کارشناسان همچنین نیاز به ابزارهای بسیار تخصصی مانند HPE و Hadoop برای انجام کارهای خود دارند. شاید در طی ده سال تعداد متخصصان داده‌های بزرگ 10 یا 12 برابر شود، اما در حال حاضر، آن‌ها یک نمونه بسیار نادر از تحلیل‌گران هستند و کار آن‌ها هنوز بسیار مبهم و پیچیده است.

2- داده‌ها به یک کالا تبدیل شده‌اند که می‌توان آن‌ها را خرید و فروش کرد. بازار اطلاعات وجود دارد که شرکت‌ها و افراد می‌توانند ترابایت رسانه‌های اجتماعی و سایر اطلاعات را خریداری کنند. اکثر داده‌ها مبتنی بر Cloud هستند، زیرا برای جاگیری در هارد دیسک‌ها بسیار بزرگ هستند. اطلاعات خرید معمولاً شامل هزینه اشتراک است که در آن شما به یک سرور Cloud وصل می‌شوید.
5- امکانات داده‌های بزرگ بی‌پایان است. شاید پزشکان یک روز چند هفته پیش از وقوع حملات قلبی و سکته مغزی، آن‌ها را برای افراد پیش‌بینی کنند. ممکن است تصادفات هواپیماها و خودروها با تجزیه و تحلیل پیش‌بینی شده از اطلاعات مکانی و الگوهای ترافیک و آب و هوا کاهش یابد. دوستیابی آنلاین ممکن است با داشتن پیش‌بینی‌های داده‌های بزرگ، از میان افرادی که برای شما شخصیت‌های سازگاری هستند، بهبود یابد. موسیقیدانان ممکن است درک کنند که چه تنظیم و ترکیبی از موسیقی می‌تواند مورد علاقه هر مخاطب باشد. متخصصان تغذیه می‌توانند پیش‌بینی کنند که کدامیک از غذاهایی که در فروشگاه خریداری می‌شود، سلامت فرد را تهدید می‌کند یا مفید است. در حال حاضر کشفیات دنیای Big Data در این زمینه‌ها در سطح پایینی قرار دارد و هر هفته در حال پیشرفت است.

Big Data شلوغ هستند!

داده‌های بزرگ تجزیه و تحلیل‌های پیشگویانه هستند: تبدیل داده‌های حجیم ساخت نیافته به چیزی قابل جستجو و قابل مرتب شدن. فضای Big Data یک فضای شلوغ و دارای هرج و مرج است که نیاز به شکیبایی و دانش خاصی دارد. به عنوان مثال یک سرویس تحویل UPS یکپارچه را ببینید. برنامه‌نویسان در UPS داده را از درایورهای GPS‌ و گوشی‌های هوشمند خود بررسی می‌کنند تا بهترین راه‌ها برای تعدیل تراکم ترافیک را تحلیل کنند. این داده‌های GPS و گوشی‌های هوشمند، به صورت خودکار برای تجزیه و تحلیل آماده نیستند. این داده‌ها از GPSها و دیتابیس نقشه‌های مختلف وارد دستگاه‌های سخت‌افزاری تلفن همراه می‌شوند. تحلیل‌گران UPS ماه‌ها زمان صرف کرده‌اند که این داده‌ها به فرمتی تبدیل شوند که بتوانند به آسانی جستجو و مرتب شوند.
علم داده‌های بزرگ و تجزیه و تحلیل پیشگویانه هر هفته بهبود می‌یابد. انتظار می‌رود داده‌های بزرگ تا سال 2025 به راحتی قابل دسترسی باشند.

آیا داده‌های بزرگ یک تهدید ناخواسته برای حریم خصوصی است؟

بله، اگر قوانین و حریم خصوصی افراد با دقت مدیریت نشوند، داده‌ های بزرگ به حریم شخصی آن‌ها وارد می‌شوند. همانطور که می‌دانید، گوگل و یوتیوب و فیس‌بوک عادات آنلاین روزانه شما را ردیابی می‌کنند. گوشی هوشمند و محاسبات شما هر روز ردپای دیجیتال را باقی می‌گذارند و شرکت‌های پیشرفته در حال بررسی این ردپاها هستند.
قوانین پیرامون Big Data در حال تکامل هستند. شما باید مسئولیت حریم خصوصی خود را بپذیرید، زیرا دیگر نمی‌توانید انتظار داشته باشید که به صورت پیشفرض امنیت آن برخوردار است.
برای محافظت از حریم خصوصی، شما می‌توانید عادت‌های روزانه خود را با استفاده از یک اتصال شبکه VPN پنهان کنید. یک سرویس VPN تلاش می‌کند سیگنال شما تقلید کند تا بتواند در حد ممکن هویت و موقعیت مکانی شما را از دست ردیاب‌ها مخفی نگه دارد. VPN شما را 100 درصد ناشناس نمی‌کند اما تا حد قابل‌توجهی امکان مشاهده عادت‌های آنلاین شما را به حداقل می‌رساند.

در مورد مطالب مرتبط با داده‌های بزرگ در مجله زندگی هوشمند لاوان ارتباط بیشتر بخوانید.

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *