کاربرد سیستم ابری مرکب در شرکت‌های کوچک و متوسط


سیستم ابری مرکب

رشد تجارت الکترونیک و ظهور سیستم ابری مرکب

در حال حاضر اقتصاد کشور هندوستان با رشد شرکت‌های متوسط و کوچک (SME) در حال شکل دادن به خود است. این کشور در امر تجارت الکترونیکی و برنامه‌های موبایل به نوعی پیشتاز می‌باشد. رشد این شرکت‌ها باعث به وجود آمدن فرصت‌های شغلی جدید و گسترش سهم تولید ناخالص داخلی خواهد شد.

فناوری در حال چیره شدن بر شیوه‌های سنتی تجارت است. تغییر شکل تجارت دیجیتالی، عبارت است از تولید چشم‌اندازهایی درون هر صنعت. در این سناریو که رقابت زیاد و در حال افزایش در آن جریان دارد، رشد سریع تجارت‌ها یک اولویت است. SMEها دقیقا مانند تجارت‌ها می‌باشند. داده‌ها خونی است که در رگ‌های SME جریان دارد. پس منطقی است که یکی از برترین اولویت‌های مالکان تجارت‌های برتر و عمده، یافتن بهترین راه برای پشتیبانی و بازاریابی این راه‌ها است.

مخصوصا در SMEها، پیدا کردن راه حل‌هایی که مدیریت آسانی دارند و پشتیبانی ایمن را تضمین می‌کنند امری ضروری است. زیرا یافتن این راه حل‌ها، در میزان تمرکز بر روی تقویت کردن یک تجارت نقشی کلیدی بازی می‌کنند. برخی از سازمان‌ها به دنبال یافتن راه‌هایی برای ارزش بخشیدن به تجارت خود، تعریف مجدد مدل‌های تجاری خود و ساختن یک روش برای بالا بردن رضایت مشتری در دنیایی که با سرعت بالایی در حال دیجیتالی شدن است، هستند. بسیاری از صاحبان تجارت‌های کوچک که از افراد دیرباوری هستند، هنوز هم استفاده از فناوری را برای بالا بردن کارایی در عملیات سازمان خود امری گیج کننده می‌دانند.

آگاهی از سیستم ابری مرکب

آموزش در اینجا نقش کلیدی را بازی می‌کند. آموزش دادن تجارت‌های متوسط کوچک (SMB) در مورد اهمیت و ضرورت استفاده از یک راه‌حل مورد اعتماد جهت برآورده کردن نیاز‌های یک تجارت، امری محوری و مهم می‌باشد.

در این فرآیند، محاسبات ابری برای ذخیره داده‌های بزرگ و زیادی که به تجارت یک سازمان رونق و قدرت می‌دهد، در حال مهم شدن است. انتظار می‌رود که سرمایه گذاری‌هایی که در زمینه فناوری و اطلاعات انجام می‌شود در سیستم ابری به طور مداوم رشد کند، و هرچه پول بیشتری در این زمینه هزینه شود، افراد ذینفع بتوانند استفاده بهتر و بهینه‌تری را از آرشیوها و پشتیبان‌های خود داشته باشند.

در حالی که سازمان‌ها در تلاش برای ایجاد یک تعادل مناسب بین در اختیار داشتن همه‌ی خدمات محاسباتی در درون خود، زمان برای سیستم ابری و خالی کردن حافظه‌های پر شده هستند، در همین حین یک راه حل منطقی به فکر می‌رسد؛ این راه حل سیستم ابری مرکب (hybrid cloud) است. تجارت‌ها کم‌کم به این امر پی بردند که رویکرد آن‌ها برای استفاده از سیستم ابری باید از طریق استفاده ترکیبی از سرویس‌های ابری باشد. سازمان‌هایی که از سیستم ابری مرکب استفاده می‌کنند این سیستم را مدل‌های منظم چندگانه برای ابرهای گسترده تعریف کرده اند. اکثر این سازمان‌ها به این سیستم بعنوان ترکیبی از سیستم‌های ابری خصوصی و عمومی نگاه می‌کنند. همانگونه که لغت مرکب (hybrid) در این سیستم اشاره می‌کند، این سیستم به‌صورت گسترده‌ای اشاره به محیط‌های محاسباتی ابری دارد که از ترکیبی از فرضیه‌ها، سیستم‌های ابری خصوصی و شخص ثالث، سرویس‌های ابری عمومی با هماهنگی بین این دو سیستم عامل، دارد.

شرکت‌های کوچک و سیستم ابری مرکب

مدل ابری مرکب به تصمیم گیرندگان بخش فناوری و اطلاعات قدرت بیشتر و همچنین کنترل بیشتری بر روی هر دو مولفه‌ خصوصی و عمومی می‌دهد و خصوصا برای مدیریت محتوای یک شرکت، بسیار مفیدتر از نرم افزارهای از قبل آماده مدل تکی ابری عمومی برای استفاده می‌باشد. راه حل‌های نرم افزارهای از قبل آماده که بعنوان یک سرویس فعالیت می‌کنند (SaaS) با بسیاری از ویرایش‌ها و اصلاحات بدون توجه پیشین مواجه شده‌اند، و اگر به‌صورت مناسبی اعمال نشوند ممکن است قابلیت و توانمندی محتوای سازمان را از بین ببرند.

سیستم ابری مرکب به تجارت‌ها اجازه می‌دهد تا قابلیت‌های مربوط به ارائه دهندگان سیستم ابری عمومی را بدون بارگذاری کردن داده‌ها بر روی یک مرکز داده جانبی، بر روی خود داشته باشند. این امکان باعث به‌وجود آمدن میزان زیادی از انعطاف پذیری در برطرف کردن مشکلات مربوط به وظیفه‌ها و همچنین حفظ مولفه‌هایی با بیشترین پویایی در درون محوطه کمپانی شده است.

اگرچه هزینه سرورهای سخت‌افزاری برای مؤلفه خصوصی موجود در یک سیستم ابری مرکب بالا است، اما کنترلی را که این سیستم به مراکز ابری مرکب می‌دهد باعث شده است که این سیستم تنها سیستمی باشد که با استفاده از یک روش امن و تضمینی، این خدمات را ارائه می‌کند و به عضو جایگزین ناپذیر سازمان تبدیل خواهد شد. جمع‌آوری یک سیستم ابری خصوصی برای نگهداری بارهای کاری و داده‌ها بر روی آن و خالی کردن داده ها بر روی یک سیستم ابری عمومی می تواند یک قرارداد و فرآیند بلند مدت و نیازمند بودجه‌ای سنگین باشد.

امروزه تجارت‌های کوچک و متوسط با رشد عظیم داده‌ها، نیازهای انطباق، هزینه و پیچیدگی نرم‌افزارهای غیر سنتی مانند اینترنت اشیاء، big data و انتقال جدیدی که استفاده از نرم‌افزار بعنوان یک سرویس (SaaS) نام دارد، رو به رو هستند. در عین حال بودجه‌های مربوط به فناوری و اطلاعات رشدی ندارند، و تهدید‌های امنیتی، سازمان‌ها را در خطر انداخته و مراکز داده‌ها برای پیاده‌سازی این طرح نوین نیاز به زمان بیشتری دارند.

امروزه بوسیله سیستم ابری مرکب می توان همه چالش‌ها را به فاز جدیدی از عملکرد، مقیاس، دسترسی و راه‌حل‌های مدیریتی منتقل کرد که این کار باعث از بین بردن پیچیدگی‌های عملیاتی می‌شود و به مشتری و یا شریک تجاری فرصت اجرای تجارت اصلی را می‌دهد.

 

 

بخوانید: آیا تا سال 2020 رایانش ابری می تواند 92 درصد از زیرساختارهای مراکزداده را پشتیبانی نماید؟

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *