مایکروسافت شرکت فیبر هسته توخالی Lumenisity را خریداری کرد

Lumenisity

Lumenisity


زمان تخمینی مطالعه: 3 دقیقه

مایکروسافت، شرکت Lumenisity Limited مستقر در بریتانیا که یک تولیدکننده محلول‌های فیبر هسته توخالی (HCF) است را خریداری کرد. HCF  نوعی فناوری فیبرنوری، دارای یک کانال مرکزی پُر از هوا است که توسط حلقه‌ای از لوله‌های شیشه‌ای، شبیه به یک الگوی لانه زنبوری احاطه شده است. طراحی ظرفیت بالاتر نیز با حداقل پراکندگی رنگی امکان‌پذیر می‌شود. اگرچه یک فناوری جدید نیست، اما با بهبود عملکرد و مسایل قابل اطمینان، علاقه به این فناوری افزایش پیدا کرده.

Lumenisity  در سال 2017 به‌عنوان یک تشکل از مرکز تحقیقات اپتوالکترونیک (ORC) در دانشگاه ساوتهمپتون برای تجاری‌سازی فناوری‌های HCF خود پی‌ریزی شد. این شرکت 5/12 میلیون پوند دستاورد داشته وeuNetworks  نیز به‌عنوان یک مشتری، پژوهشاتی آزمایشی را با شرکت فیبر به انجام رساند. اخیرا یک مرکز تولید HCF به مساحت 40000 فوت مربع در رامسی، انگلستان نیز افتتاح کرده است. شرکت مایکروسافت اعلام کرد این خرید توانایی‌اش را برای «بهینه‌سازی بیشتر زیرساخت ابر جهانی» و ارائه خدمات به مشتریان پلت‌فرم ابری و خدمات مایکروسافت با الزامات تاخیر و امنیتی سخت افزایش خواهد داد. در این ضمینه راه‌حل‌های HCF Lumenisity از یک طراحی اختصاصی استفاده می‌کند که در آن نور در یک هسته هوا منتشر می‌شود و همچنین  نسبت به کابل سنتی ساخته شده با هسته جامد شیشه‌ای مزایای قابل‌توجهی دارد. سازمان‌ها در بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی، خدمات مالی، تولید، خرده‌فروشی، و بخش‌های دولتی می‌توانند از این مزایای قابل توجه از راه‌حل‌های HCF بهره ببرند، چراکه به شبکه‌ها و مراکزداده‌ای متکی هستند که به تراکنش‌های پُرسرعت، امنیت افزایش‌یافته، افزایش پهنای باند و ارتباطات با ظرفیت بالا نیاز دارند.

مایکروسافت درباره این خرید گفت: برای بخش عمومی،HCF  می‌تواند امنیت و تشخیص نفوذ را برای دولت‌های فدرال و محلی در سراسر جهان فراهم آورد. در مراقبت‌های بهداشتی، از آن‌جایی که HCF می‌تواند اندازه و حجم مجموعه داده‌های بزرگ را در خود جای دهد و قادر است به تسریع بازیابی تصویر پزشکی نیز کمک شایانی کند و توانایی ارائه‌دهندگان را برای جذب، تداوم و به اشتراک‌گذاری داده‌های تصویربرداری پزشکی در فضای ابری هم آسان کند. ضمنا با ظهور اقتصاد دیجیتال،HCF  می‌تواند به موسسات مالی بین‌المللی که به‌دنبال تراکنش‌های سریع و ایمن در یک منطقه جغرافیایی وسیع هستند، کمک بزرگی می‌کند.

Lumenisity  در گزارش خود درباره این خبر گفت: «ما مفتخریم که توسط شرکتی با چشم‌انداز مشترک خریداری شدیم تا پیشرفت ما را در فضای هسته توخالی سرعت می‌بخشد. این پایان آغاز است و ما هیجان‌زده هستیم که فصل جدید خود را به‌عنوان بخشی از مایکروسافت آغاز کنیم تا پتانسیل کامل این فناوری را برآورده کنیم و به پی‌گیری خود برای باز کردن قابلیت‌های جدید در شبکه‌های ارتباطی ادامه دهیم.»

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *