مرکز داده سبز، کاهش هزینه ها ، افزایش بهره وری

مرکز داده سبز

مرکز داده سبز


مرکز داده سبز

در کنار آن مرکز داده سبز تولیدات کربن و تأثیر زیست محیطی آن را با ایجاد بهره ‌وری در مصرف انرژی بسیار کاهش می ‌دهد. در واقع کسب و کار شما با پیاده ‌سازی این راهکار، علاوه بر کمک به حفاظت از محیط زیست، در راستای کاهش هزینه‌های خود در بخش‌های مختلف هم گام بر می‌دارد. غول‌های IT نظیر eBay، Amazon،  Facebook و NSIDC از مراکز داده سبز یا پایدار استفاده می‌کنند. دیتاسنترها عامل مصرف نزدیک به 2 درصد انرژی ایالات متحده هستند. تضمین یکپارچگی این سیستم‌ها یک چالش بزرگ برای دیتاسنتر است که به دنبال ایجاد پایستگی برای امکانات آن‌هاست. اما چند گام ساده می‌تواند همه چیز را عوض کند.

Jeff Bigees معاون اجرایی عملیات و تکنولوژی در Peak 10، 9 گام را برای ارائه ‌دهندگان دیتاسنتر بیان کرده که می‌ توانند برای مدل بازدهی انرژی سرتاسری خود به کار ببرند.

1- درایورهای با متغیرهای متناوب (VFDها) را نصب کنید

درایورهای با متغیرهای متناوب (VFDها) می‌توانند بر روی چیلرهای خنک کننده هوا نصب شوند تا بازدهی را از طریق کاهش سرعت چرخش کمپرسور در پاسخ به شرایط خارج از اوج و بار کم، بهبود بخشد. کاهش سرعت چرخش یعنی لازم نیست کمپرسور به‌سختی کار کند بنابراین چیلر در طول شرایط خارج از اوج برق کمتری مصرف می‌کند.

2- دستورالعمل ASHRAE را مرجع قرار دهید

دستورالعمل‌های مربوط به حرارت انجمن مهندسان گرمایش، خنک‌سازی و تهویه مطبوع آمریکا (ASHRAE) در هنگام توسعه امکانات بسیار مفید است. این دستورالعمل‌ها راهنمایی ‌هایی را برای بهینه ‌سازی دمای محیط داخلی در حین کاهش مصرف برق برای خنک‌ سازی ارائه می ‌دهند.

3- بین راهروهای سرد و گرم از مانع استفاده کنید

برای این منظور از موانع فیزیکی برای کاهش مخلوط شدن هوای سرد راهروهای ذخیره مرکزی با هوای گرم راهروهای خروجی استفاده می ‌شود. در این صورت مصرف انرژی کاهش می ‌یابد و بازده خنک سازی بهبود خواهد یافت.

4- از تکنولوژی مجازی ‌سازی استفاده کنید

این می‌ تواند یکی از مهم ‌ترین بخش‌های یک دیتاسنتر با انرژی کارآمد باشد. مجازی ‌سازی تعداد سرورهای فیزیکی را به حداقل می‌ رساند و مصرف برق مورد نیاز برای راه ‌اندازی زیرساخت IT مرکز داده را کاهش می ‌دهد. با فراهم کردن نمونه‌ سرورهای متعدد برای راه ‌اندازی یک ماشین واحد، خروجی انرژی بلافاصله کاهش می ‌یابد.

5- تجهیزات اکتیو خود را به ‌روزرسانی کنید

با به‌ روزرسانی تجهیزات اکتیو مصرف برق کاهش می‌یابد.

مراکز داده سبز
مراکز داده سبز

6- پنل‌های خالی را در نظر بگیرید

به هیچ وجه پنل‌های خالی را فراموش نکنید. پنل‌های خالی برای از حذف فضای خالی در رک ‌های سروری مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک محیط در رک سروری ایجاد می‌ کند. این به افزایش ظرفیت واحد خنک کننده قابل استفاده کمک می‌کند و اثربخشی و کارایی زیرساخت‌های خنک‌کننده را به حداکثر می‌رساند.

7- به چراغ‌ها دقت کنید

چیزهایی شبیه به لامپ‌های روشنایی کارآمد و چراغ‌هایی که دارای سنسورهای حساس به حرکت هستند، می‌توانند با کاهش خروجی انرژی و هزینه‌ها نقش تغییردهنده‌های نهایی را بازی کنند. همچنین فراموش نکنید که از چراغ‌ها در شب استفاده کنید تا در مصرف انرژی در ساعات کاری غیرضروری صرفه ‌جویی شود.

8- ساده بگیرید

گاهی اوقات چند تغییر ساده می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد. دیتاسنتر را به ‌راحتی با کارهایی مانند استفاده از درزگیر درها، پوشاندن ردیف‌ها و کف‌پوش‌ها برش خورده ارتقا دهید. به ‌روزرسانی نسبتاً ارزان کمک خواهد کرد کارایی تهویه هوا در سطح بالایی قرار گیرد و اجسام خنک بمانند.

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *