برترین فناوری های پوشیدنی در سال 1401

Top wearable-technologies

Top wearable-technologies


فناوری های پوشیدنی

دستبند  تناسب اندام TomTom Touch

این دستگاه پوشیدنی یک گام فراتر از دستگا‌های پیشین برداشته و علاوه بر گام‌ها، کالری‌های سوزانده شده، ضربان قلب و با شیوه‌ای علمی‌تر میزان عضلات و چربی‌های بدن را نیز اندازه‌گیری می‌کند.

top wearable-technologies

دستگاه تصفیه هوا جیبی Plume Flow

Flow شبیه ابزارهای پوشیدنی رایج نیست.

 این دستگاه کیفیت هوای نزدیک شما را مورد بررسی قرار داده و کمک می‌کند از آلودگی هوا از جمله گرد و غبار، دود اگزوزها و دیگر دودهای خطرناک دوری کنید.  

این فناوری دارای یک بند است که می‌تواند به کوله پشتی یا حلقه کمربند شلوار متصل شود. این فناری برای سفر به شهرهای بزرگ مفید است.

تعیین مسیر با تی‌شرت هوشمند

یک شرکت هندی به نام Broadcast Wearables موفق به طراحی و تولید یک تی‌شرت ردیاب سلامت شد که مجهز به سیستم مسیریابی است.

این تی‌شرت هوشمند که سیگنال نام دارد، می‌تواند تعداد قدم‌های کاربر، میزان کالری سوزانده شده و طبقات پیموده شده را شمارش کند و همچنین مسیر را به کاربر نشان دهد. این تی‌شرت دارای قطعات الکترونیکی است که در آن تعبیه شده و یک اپلیکیشن همراه با این فناوری همگام‌سازی می‌گردد.

برترین فناوری های پوشیدنی

هدست واقعیت مجازی MicrosoftHololes

این دستگاه پیشرفته‌ترین کامپیوتر هولوگرافیکی است که تا کنون ساخته شده ایست.

این دستگاه از پردازنده گرافیکی (GPU) و پردازنده‌ی اصلی (CPU) مخصوص بهره می‌برد و می‌تواند صدای دور و اطراف شما را دریافت کند و شما را حتی از اتفاقی که در دنیای مجازی در پشت سر شما در حال اتفاق است، آگاه کند.

ساعت هوشمند Apple Watch Series 2

اپل واچ 2 نسل دوم از ساعت‌های هوشمند اپل با سیستم عامل Watch OS 3 و بدنه ضد آب تا عمق 50 متری آب و پردازنده دو هسته‌ای است.

 مدل 2016 این محصول ضد آب است، صفحه نمایش شفاف‌تری دارد و دارای جی پی اس است.

دستگاه پوشیدنی برای کنترل استرس

محققان موفق به توسعه یک دستگاه پوشیدنی جدید برای نظارت بر عملکرد قلب شدند که میزان استرس و اضطراب فرد را نشان می‌دهد.

این پچ هوشمند که Lief نام دارد، برای آغاز تمرینات آرام‌بخش در زمانی طراحی شده است که ضربان قلب و تنفس نشان‌دهنده سطوح بالایی از استرس است.

کلاهی برای جلوگیری از عفونی شدن سینه ورزشکاران

هوای سرد زمستان باعث می‌شود ورزشکارانی که در فضای باز تمرین می‌کنند، مریض شوند. از این رو محققان انگلیسی و آلمانی نوعی کلاه طراحی کرده‌اند که احتمال ابتلا  به عفونت سینه را کاهش می‌دهد. این کلاه صورت‌‌پوش طی همکاری محققان دانشگاه تاتینگهام ترنت انگلیس و شرکت Stoll GmBH در آلمان با فناوری سه بعدی طراحی شده و شامل یک محیط گرم در اطراف دهان و بینی است که از الیاف رسانای برق ساخته شده است.

نظارت بر سلامت قلب با دستگاه الکترونیکی کوچک‌تر از چسب زخم

محققان آمریکایی یک حسگر پوشیدنی کوچک و نرم را توسعه دادند که ارتعاشات بدن انسان را اندازه‌گیری کرده و بر سلامت قلب انسان نظارت می‌کند.

این حسگر  که توسط محققان دانشگاه کلرداو در بولدر و دانشگاه نورث وسترن در ایالات متحده توسعه یافته، شبیه یک چسب زخم کوچک بوده و وزن آن کمتر از یک صدم اونس است که می‌تواند تقریبا در هر سطحی از بدن نصب شود. این حسگر همچنین به فناوری بازشناسی گفتار مجهز است.

ساخت یک میکروسکوپ پوشیدنی

محققان موفق به توسعه یک میکروسکوپ پوشیدنی شدند که نشانگرهای زیستی برای تشخیص سرطان را دنبال کرده و بر ارایه دارو به محل‌های مورد نظر نظارت می‌کند. محققان در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس و شرکت تحقیقاتی Verily موفق به توسعه یک میکروسکوپ پوشیدنی شدند که در آینده‌ی نزدیک می‌تواند نقش بسزایی در کمک به پزشکان داشته باشد.

این دستگاه به صورتی طراحی شده است که نشانگرهای زیستی فلورسنت در داخل پوست را نظارت کرده و می‌تواند یک ابزار حیاتی برای شناسایی سرطان‌های خاص و نظارت بر تحویل دارو در داخل بدن افراد باشد.

Top wearable technologies

بخوانید: محصولات متفاوت R&M برای محیط های بیمارستانی

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *