راه‌حل های جامع R&M در زمینه کابل کشی محیط های اداری

راه‌حل‌های جامع R&M

راه‌حل‌های جامع R&M


زمان تخمینی مطالعه: 5 دقیقه

به‌طور معمول، کابل‌کشی‌های ساخت‌یافته‌ انجام شده در ساختمان‌های تجاری طول عمری بین 15 تا 20 سال دارد و این در صورتی است که کابل‌ها در معرض صدمات فیزیکی نباشند و در کنار کابل‌های برق یا سایر تجهیزاتی که امواج الکترومغناطیس تولید می‌کنند، قرار نداشته باشند، ارتباط میان کلاینت‌ها با شبکه و سوییچ‌ها را برقرار کنند. با توجه به این‌که کابل‌‌کشی‌های انجام شده در ساختمان‌ها به ندرت تعویض می‌شوند، R&M راه‌حل‌های قابل اعتمادی در زمینه کابل‌کشی ساخت‌یافته زیرساخت‌ها به‌وجود آورده که جوابگوی نیازهای آینده کسب و کارها است.

آینده کابل‌کشی محیط‌های اداری

تقاضا برای دستیابی به بهترین عملکرد شبکه‌های ارتباطی در سال‌های گذشته روند صعودی داشته است. امروزه، فرآیند استقرار و کابل‌کشی 10 گیگابیت بر ثانیه در بسیاری از شرکت‌ها و مجموعه‌های اداری به عنوان یکی از جدیدترین فناوری‌ها در نظر گرفته شده‌اند.

با این‌حال، نکته مهم این است که کابل‌کشی ساخت یافته در ساختمان‌های تجاری سرمایه‌گذاری برای آینده است. کابل‌کشی عمومی باید توانایی سرویس‌دهی در بازه 10 تا 15 سال را داشته باشد و 2 تا 3 نسل بعدی پروتکل‌های فناوری اطلاعات را پوشش دهد. اصل مهمی که باید در این زمینه به آن دقت کنید این است که اگر الزامات طرح‌های تجاری به دقت سنجیده شوند طول عمر مفید کابل‌کشی‌های ساخت‌یافته افزایش می‌یابد، از این‌رو، باید از ابتدای مرحله برنامه‌ریزی اولیه این نیازمندی‌های شناسایی شده و مدنظر قرار بگیرند.

ارائهدهنده خدمات کامل در ارتباط با کابل‌کشی ساخت‌یافته

مهم نیست به کابل‌کشی ستون فقرات، کابل‌کشی افقی، کابل‌کشی فیبر نوری یا کابل‌کشی متوازن نیاز داشته باشید، در تمامی این مراحل،  R&M راه‌حل‌های کامل و مطمئنی در ارتباط با کابل‌کشی و برقراری ارتباطات اداری با عملکرد بالا در اختیارتان قرار می‌دهد، به طوری که در آینده مشکلی از بابت افت سیگنال یا تغییر پهنای باند را تجربه نکنید. کیفیت محصولات و مولفه‌های R&M و سامانه کابل‌کشی R&Mfreenet آن بر همگان آشکار است. کیفیت بالای این محصولات فرآیند انتقال داده‌ها پایدار و بدون تداخل و مطمئن در دراز مدت امکان‌پذیر می‌کند.

آزادی عمل در پیاده‌سازی

دفاتر اداری و ساختمان‌های تجاری ابعاد و اشکال مختلفی دارند. همین مساله باعث شده تا هر یک الزامات عملکردی خاص خود را در هنگام استقرار تجهیزات و کابل‌کشی‌ها داشته باشند. از این‌رو، R&Mfreenet طیف گسترده‌ای از انتخاب‌ها در زمینه کابل‌کشی ساخت‌یافته را در همه سطوح در اختیار شرکت‌ها و کارشناسان شبکه قرار می‌دهد. به لطف راه‌حل جامع R&Mfreenet، فرآیند کابل‌کشی ساخت‌یافته بر اساس نیازها و الزامات تجاری و طرح‌های شبکه انجام می‌شود.

کابلکشی ستون فقرات

اتصالات بین توزیع‌کننده‌های طبقه یا توزیع‌کنندگان ساختمان باید توانایی انتقال حجم عظیمی از داده‌هایی را که کلاینت‌ها تولید کرده و سوییچ‌ها برای سرورها ارسال می‌کنند، داشته باشند. به‌طور معمول، فناوری فیبرنوری در کابل‌کشی ستون فقرات استفاده می‌شود. بسته به فواصل انتقال و سرعت‌های انتقال مورد نیاز، ستون فقرات یا با فیبرهای چند حالته (OM2 OM4, OM3, OM5,) یا فیبرهای تک حالته (OS2) ساخته می‌شود.

کابلکشی افقی

بخش اصلی اتصالات در یک شبکه محلی شامل کابل‌کشی افقی بین توزیع‌کننده کف و خروجی است که کلاینت‌ها در آن قرار دارند. خوشبختانه، در این زمینه انتخاب‌های مختلفی در زمینه استفاده از فناوری‌های گوناگون در دسترس قرار دارد.

کابل‌کشی متعادل‌سازی بار با نصب آسان بر مبنای اتصالات و کانکتورهای RJ45 در سطوح عملکردی مختلف موجود است، از این‌رو مشکلی از بابت انتخاب کابل‌های Cat.5e، Cat.6، Cat.6A و Cat.8 که هر یک سرعت‌های انتقال مختلف و ظرفیت‌های مختلفی را پشتیبانی می‌کنند، وجود ندارد. بسته به محیط الکترومغناطیسی (سطح EMC)، کارشناسان شبکه می‌توانند از کابل‌کشی زوج به‌هم تابیده شده تا سطح Cat.6A در مدل‌های دارای روکش (شیلد) یا بدون روکش استفاده کنند.

علاوه بر این، اگر به دنبال کابل‌کشی در ارتباط با فیبرنوری در محل کار هستید، R&M از کابل‌کشی فیبر به دفتر (FTTO) و راه‌حل‌های پسیو نوری شبکه محلی POLAN سرنام Passive Optical LAN پشتیبانی کرده و راه‌حل‌های قدرتمندی در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد.

مهم نیست، انتخاب شما چه فناوری باشد، در هر صورت R&M راه‌حل‌های کابل‌کشی ساخت‌یافته آینده‌نگر را آماده کرده و در اختیارتان قرار می‌دهد. به لطف R&Mfreenet، کابل‌کشی محیط اداری شما کاملا مجهز و آماده است و توانایی ارائه پهنای باند کلان مورد نیاز کلاینت‌ها در آینده (10 یا 25 گیگابیت بر ثانیه یا حتی اترنت 40 گیگابیتی) را دارد. کیفیت بالای محصولات پیشرو در این حوزه و راه‌حل‌های خرمندانه‌ای‌ که R&M ارائه می‌کند بالاترین قابلیت اطمینان و دسترس‌پذیری را در اختیارتان قرار می‌دهد. ماژولار بودن راه‌حل‌های R&M درجه بالایی از انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری را در اختیار طراحان و کاربران قرار می‌دهد.

از این‌رو، اگر به‌دنبال کابل‌کشی ستون فقرات، کابل‌کشی افقی مبتنی بر STP، کابل‌کشی افقی، یکپارچه‌سازی WLAN، کابل‌کشی مخصوص دوربین‌های نظارت تصویری، کابل‌کشی اشتراکی برای دسترسی تعدادی از کلاینت‌ها به شبکه یا کاربردهایی مثل VoIP هستید، در تمامی این موارد، R&M راه‌حل‌های کارآمدی در اختیارتان قرار می‌دهد

منبع : سایت R&M

بخوانید : همکاری در شمال دور

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *