روندهای ابری در سال 2022 چگونه پیشرفت می‌کنند؟

روند ابری

روند ابری


ابری
زمان تخمینی مطالعه: 5 دقیقه

بازار مراکزداده بسیار سریع در حال حرکت‌اند. فناوری‌ها، خدمات و محصولات همواره در حال تکامل هستند و جای خود را به تاکتیک‌ها و تکنیک‌های جدید می‌دهند. روشی که یک مرکزداده سخت‌افزار خود را یک سال خنک نگه می‌دارد ممکن است با رویکردی که در سال آینده اتخاذ می‌کند کاملا متفاوت باشد. با این حال، همگام شدن با روندهای پیش‌رو مهم است، در غیر این‌صورت خطر عقب ماندن از علم روز وجود دارد. در ابتدای سال، تمرکز صنعت ابر بر تقویت نیروی کار از راه دور بود، و این‌که آیا مهاجرت انبوه به ابر در میان مشاغل تا پایان سال 2022 ادامه خواهد داشت یا خیر؟! بنابراین آیا چیزی خارج از تقاضای رو به‌رشد برای خدمات ابری در بین شرکت‌ها تغییر کرده است؟ بیایید به روندهای برتر صنعت که در حال‌حاضر شاهد آن هستیم نگاهی بیندازیم.

  • نرم‌افزار بومی ابر

Cloud native  در سال گذشته یک کلمه رایج بود. اما در ماه‌های اخیر شاهد افزایش تقاضا برای نرم‌افزار بومی cloud computing بودیم. با مهاجرت‌های بی‌شمار و بیشتر شدن کسب‌وکارها، تقاضا برای نرم‌افزاری که به‌طور خاص برای ابر طراحی شده، ناگزیر افزایش یافته. تنها شرکت‌های بزرگ جهانی و صنایعی هستند که برای استقرار در محل، به قدرت محاسباتی نیاز دارند تا متعهد به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های مرکزداده خود را ارزشمند نشان دهند. بدون شک داشتن کنترل اضافی که به‌همراه دارد خوب است، اما پیشرفت در فناوری ابری و هزینه برای همگام شدن با به‌روز‌رسانی مداوم سخت‌افزار به این معنی است که برای همه افراد خارج از این گروه، دیگر گزینه کارآمدی نیست که مالکیت کامل را انتخاب کنند. در همین حال، سازمان‌ها از مقیاس‌پذیری، انعطاف‌پذیری و چابکی که محیط‌های ابری می‌توانند ارائه دهند، استفاده می‌کنند. به نوبه خود، نرم‌افزار بومی ابر از مزایای ابر برای توسعه برنامه‌های کاربردی با کیفیت و توزیع آن‌ها با سرعت استفاده می‌کند. با انجام این کار، به ستون فقرات مدل «به‌عنوان خدمات» تبدیل شده است. این تبدیل به روشی واقعی برای دسترسی کاربران به ابر شده، برای مثال انتخاب IaaS (زیرساخت به‌عنوان یک سرویس) یا SaaS نرم‌افزار به‌عنوان یک سرویس است.

  • هوش مصنوعی و هوش مصنوعی ابری

هوش مصنوعی به‌جریان اصلی تبدیل شده است: کسب‌وکارها از امور مالی گرفته تا فناوری‌اطلاعات و بازاریابی از قدرت برای سرعت بخشیدن به فرآیندها و خودکارسازی تصمیم‌های بی‌درنگ بهره می‌برند. سرمایه‌گذاری در اتوماسیون و برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تنها با حرکت در سال 2022 در حال افزایش است.

مراکزداده خود نیز از این روند مستثنا نیستند. در واقع، یک مطالعه گارتنر در سال 2021 نشان می‌دهد که 50 درصد از مراکزداده جهان تا سال 2025 از هوش مصنوعی و روباتیک استفاده خواهند کرد. هوش مصنوعی می‌تواند نقش مهمی در افزایش کارایی نظارت و مدیریت مرکزداده، کار برای بهینه‌سازی خنک‌کننده، قدرت، محاسبات نقش مهمی ایفا کند. حجم کار و حتی امنیت در یک زمان حیاتی برای پایداری مرکزداده، می‌تواند نقشی در کاهش ردپای کربن مراکزداده ایفا کند، به‌عنوان مثال، با کمک به اطمینان از کاهش اتلاف انرژی به حداقل ممکن. فراگیر شدن نرم‌افزارهای بومی ابری نیز با تکثیر هوش مصنوعی بومی ابر ارتباط دارد.cloud computing به‌طور پیوسته با هوش مصنوعی در ارتباط است و منجر به توسعه شبکه‌های گسترده‌تر می‌شود که می‌توانند مقادیر زیادی از داده‌ها را در خود جای دهند و به برنامه‌های کاربردی هوشمندتر و کارآمدتر برسند.

  • ظهور ابر هیبریدی

کسب‌وکارهای بی‌شماری ممکن است به فضای cloud مهاجرت کنند، اما هرکسی نیاز به تفاوت‌هایی دارد. وارد ابرهیبریدی شوید. ترکیبی از مزایای منحصر به فرد برای ابرهای عمومی و خصوصی، ابر ترکیبی به مدیران فناوری‌اطلاعات این امکان را می‌دهد تا راه‌حل‌های ابری را طراحی کنند و از مزایای همجواری colocation متناسب با نیازهای تجاری خود استفاده کنند.

تقاضا برای رویکرد ابر ترکیبی به چند دلیل ساده در حال افزایش است. نخست، شرکت‌ها می‌توانند کار پرهزینه و زمان‌بر مدیریت زیرساخت‌های مرکزداده خود را کنار بگذارند، در حالی‌که همچنان کنترل عملیات ابری خود را حفظ می‌کنند. دوم، ابر ترکیبی کاملا قابل تنظیم و مقیاس‌پذیر است و به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد تا برای همه احتمالات آماده شوند – چه نیاز به افزایش ناگهانی منابع به‌دلیل افزایش تقاضا یا نیاز به ذخیره داده‌های حساس در ابر خصوصی در جایی که امنیت بیشتری دارد. این انعطاف‌پذیری ما را به سود سوم سوق می‌دهد، که در آن شرکت‌ها می‌توانند اطمینان حاصل کنند که زیرساخت ابری ناب و مقرون‌به‌صرفه باقی می‌ماند.

  • بازیابی بلایا

انعطاف‌پذیری سیستم و – بالاتر از همه – آپتایم کلی (بازه بهره‌وری) نام بازی در صنایع مرکزداده و cloud computing است. اما چه در نتیجه یک حمله سایبری، یک نقص نرم‌افزاری یا قطع برق باشد، قطعی به ناچار در یک زمان رخ می‌دهد. به‌هر دلیلی، عواقب یک قطع برق می‌تواند گسترده و بسیار پرهزینه باشد. البته سازمان‌ها باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از وقوع آن‌ها انجام دهند. اما زمانی‌که قطعی رخ می‌دهد، همه‌چیز به‌مدت زمانی بستگی دارد که برای راه‌اندازی مجدد سیستم‌ها نیاز است. این بدان معناست که سرمایه‌گذاری در بازیابی بلایا – یا انتخاب یک ارائه‌دهنده ابری که پروتکل‌های بازیابی فاجعه‌ای عالی را در اختیار دارد – در لیست بالا قرار گرفته است.

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *