کابل کشی ها به کمک تامین امنیت بیمارستانی می آیند

کابل کشی امن بیمارستانی

کابل کشی امن بیمارستانی


کابل

کاب

زمان تخمینی مطالعه: 7 دقیقه

ل

 اگر نگاهی به داده های سازمان بهداشت جهانی بیندازیم، خواهیم دید هر سال نزدیک به 16 میلیون نفر بر اثر عفونت های بیمارستانی جان خود را از دست می دهند. عفونت های بیمارستانی، آن دسته از عفونت هایی است که فرد بستری شده در بیمارستان به آن مبتلا می شود و تظاهرات بالینی آن ممکن است در حین بستری یا پس از آن بروز کند. این موضوع باعث طولانی شدن زمان بهبودی، افزایش هزینه ها، ناتوانی و مرگ می شود.

در یک اتاق بیمارستانی مدرن، مطابق با استاندارد های موجود، تجهیزات اتصال دهنده برای اتصال کامپیوتر ها، دستگاه های پزشکی، تلفن ها و تجهیزات چند رسانه ای مورد استفاده قرار می گیرد. حال اگر از این کابل ها در نزدیکی تخت بیمار استفاده شده باشد، با تغییر بیمار، ریسک آلودگی بیماران بعدی، انتقال میکروب ها به ملاقات کنندگان یا دیگر تجهیزات در اثر تماس افراد با کابل ها و پریز های شبکه افزایش پیدا می کند. این جا است که کابل کشی های ویژه به کمک می آیند.

 

راه حلی جامع 

R&M healthLine راه حل جامع و جدید شرکت R&M است که به بیماران امکان می دهد تا بی آن که خود یا تجهیزات را آلوده کنند، تمامی تجهیزات را لمس کنند. درست است که این تجهیزات آنتی باکتریال نمی تواند جایگزین روش های بهداشتی معمول در مراکز درمانی شود، اما دوره های ضد عفونی مراکز درمانی و خطر آلودگی در این دوره ها را به شدت کاهش می دهد. مواد افزودنی ترکیب شده با مواد پلاستیکی براساس استاندارد ISO 22196 آزمایش می شوند تا در کاهش آلودگی با باکتری های عفونی چون Staphylococcus aureus و Escherichia coli موثر باشند.

محصولات R&M healthLine همانند دیگر محصولات استاندارد در حوزه شبکه با همان کارایی‌ها دسته بندی می شوند. آنها کاملا با سیستم کابل کشی R&M freenet سازگار هستند و بصورت ماژولار تمامی ناحیه‌های کابل‌کشی ساخت یافته را پوشش می‌دهند. پریز هایی با جک RJ45، کابل های پچ کورد Cat.6 و Cat.6A شیلددار و بدون شیلد و درپوش برای پورت های خالی بخشی از دسته بندی تجهیزات مخصوص اتاق بیمار هستند.

اهمیت شبکه های ارتباطی قابل اطمینان

علاوه بر این، وجود شبکه های ارتباطی و اطلاعاتی قابل اطمینان برای هر موسسه ای در حوزه سلامت امری ضروری است. خرابی و مشکل در زیر ساخت شبکه می تواند مضر باشد و حتی جان انسان ها را به خطر اندازد. به همین دلیل وجود یک زیرساخت مطمئن شبکه و سیستم کابل کشی قابل اطمینان جزء اساسی ترین مسائل در راه اندازی زیرساخت موسسه بهداشتی و درمانی است.

در یک موسسه بهداشتی و درمانی سرویس ها و خدمات تحت شبکه متفاوت و متعددی به طور همزمان با یکدیگر فعالیت می کنند و میزان اطلاعات تولیدی روزانه آن ها بسیار زیاد است. از این جهت که برای بیمارستان ها برقراری توازن میان امنیت و دسترسی سریع بسیار مهم است، وجود شبکه ای با کارایی بالا ضروری است.

 

 

کابل کشی بیمارستان

 

متناسب با محدوده پلتفرم R&M freenet

شرکت R&M تنها به راه حل های مراقبت از درمان اکتفا نکرده است، بلکه به جزییات پروژه های کابل کشی شبکه برای موسسه های بهداشتی و درمانی وارد شده و به عنوان یکی از پیشگامان حوزه سلامت در مسیر یافتن راه حل های جامع برای این موسسات، گام برمی دارد.

الزامات امنیتی و حفاظتی منحصر به فردی اطراف دستگاه های تشخیص بیماری در آزمایشگاه ها و اتاق های عمل وجود دارد و دسترسی به فناوری اطلاعات در این جا نقش کلیدی بازی می کند. شرکت R&M یک ماژول ایزوله کردن شبکه R&M safeLine ارائه کرده است که بدون نیاز به تعمیر و نگهداری، پریزهای شبکه را از تجهیزات پزشکی، تفکیک گالوانیزه می‌کند و همسو با استاندارد ISO 60601-1 که خواستار تفکیک گالوانیزه تجهیزات پزشکی از شبکه است، باعث محافظت بیماران دربرابر بالارفتن ولتاژ می شود و قابل اطمینان بودن دستگاه ها را تضمین می کند. این محصولات صرفه جویی در راه حل های تجهیزات پزشکی و افزایش قابلیت اطمینان داده ها را به همراه دارد و عملکرد مستقل دستگاه را فراهم می کند. همچنین، با استانداردها مطابقت دارد، نیازی به نرم افزار یا منبع تغذیه ندارد و متناسب با محدوده پلتفرم R&M freenet است. R&M safeLine را در چند مرحله می‌توان نصب کرد.

پیشگیری از خطاهای عملیاتی 

سیستم های کابل کشی شبکه این قابلیت را دارند تا از تعداد زیادی کاربر، به صورت همزمان پشتیبانی کنند. سیستم اطلاعات کلینیک (CIS)، ثبت سوابق الکترونیکی بیمار (ERP)، آرشیو دیجیتال تصاویر (PACS)، انتقال تصاویر HD ویدیویی برای جلسات آموزشی یا مشاوره از راه دور، درمان از راه دور، هشدارها، برنامه‌های اداری، خدمات پرینتر و اشتراک گذاری فایل‌ها، تلفن‌های IP، شبکه WLAN، مانیتورینگ بر مبنای IP، سیستم‌های امنیتی و … نمونه هایی از این کاربری ها هستند. از آن جا که این برنامه ها احتمال دارد روزانه چند گیگا بایت اطلاعات تولید کنند، هر رایانه در مراکز بهداشتی و درمانی باید بتواند در کسری از میلی ثانیه به این اطلاعات دسترسی داشته باشد.

براساس ISO 80001  یا ISO 27001 الزامات برای هم خوانی و مدیریت ریسک و کیفیت، نیاز زیر ساخت های ایمن IT است. به عنوان مثال مراکز درمانی باید به صورت روزانه و در طول همه تغییرات از این که برنامه های کاربردی پزشکی، اداری و چند رسانه ای بر روی یکدیگر اثر منفی ندارند، اطمینان پیدا کنند.

راه حل سیستم امنیتی R&M

سیستم امنیتی R&M با کدگذاری رنگی، درپوش و برچسب برای علامت گذاری اتصالات، این امر را امکان پذیر می کند. با کدگذاری رنگی سیستم امنیتی مرحله 1، اجزای متفاوت از یک سیستم یکسان می توانند با رنگ های یکسان علامت گذاری شوند. در زمانی که کابل ها جدا شده و یا متصل می شوند، در مرحله 3 امنیتی قفل های مکانیکی برای کانکتور های LAN از استفاده نادرست وخطا های عملیاتی جلوگیری می کند. تنها افراد مجاز می توانند قفل ها را باز کنند و این اطمینان حاصل می شود که اتصالات داده به طور غیر منتظره یا ناخواسته قطع نمی شود. همچنین ضروریات برای مستند سازی و مدیریت سیستم کابل کشی بر مبنای استاندارد های ذکر شده، تعریف می شود. سیستم (R&M inteliPhy (AIM که یک سیستم خودکار و حرفه‌ای مدیریت زیرساخت است، می‌تواند به رعایت این الزامات کمک کند. با استفاده از این سیستم می توان تمام سیستم کابل کشی را ارائه کرد و پچ کردن به طور خودکار و در زمان درست مستند می‌شود.

R&M با ارائه راه کار هایی دقیق و سیستم های قابل اطمینان و باکیفیت کابل کشی به انتخاب ایده آلی برای پروژه های کابل کشی مراکز بهداشتی و درمانی تبدیل شده است.

بخوانید: بیست سال با Cat. 6، بیست سال با لاوان ارتباط

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *