تبدیل نقاشی به عکس با هوش مصنوعی!

AI in the painting

convert-drawing-to-photo-AI


تبدیل نقاشی به عکس

به گزارش گروه علم و فناوری آنا، امپرسیونیسم بیشتر در مورد احساسات هنرمند است تا نگاه واقع‌گرایانه به زندگی. اما آیا تا به حال هنگام تماشای آثار «مونه» پیش خودتان فکر کردید منظره واقعی که باعث الهام وی شده به چه شکلی بوده است؟

به لطف پژوهشگران دانشگاه برکلی، دیگر لازم نیست به نرماندی سفر کنید و منتظر روشنایی مناسب روز بنشینید. این محققان با استفاده از «تغییر سبک تصویر»، نقاشی‌های سبک امپرسیونیست «مونه» را به تصاویری با سبک واقعی‌تر تبدیل کردند؛ دقیقا برعکس کاری که اپلیکیشن «پریزما» انجام می‌دهد، عمل تبدیل نقاشی به عکس صورت می گیرد.

 

الهام از اپلیکیشن ادوبی

 به نظر می‌رسد تغییر سبک نقاشی ها به طور ناگهانی این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده است؛ «ادوبی» اخیرا اپلیکیشن تجربی را ارائه داده است که به کاربر اجازه می‌دهد یک سبک تصویر را در تصاویر دیگر پیاده‌سازی کند. محققان دانشگاه برکلی با الهام از این ایده، روش نوینی را خلق کردند که می‌توان با کمک آن  یک عکس معمولی را به سبک نقاشی مونه، ون گوگ، سزان و یا اوکییوئه تبدیل کرد

همچنین این تیم با استفاده از این تکنیک توانسته اند عکس‌های زمستانی از پارک یوسمیتی را به تصاویر تابستانی، سیب‌ها را به پرتقال‌های عجیب و غریب و اسب‌ها را به گورخر تبدیل کنند. این روش به کاربر اجازه اجرای حقه‌های عکاسی مانند ایجاد زمینه‌ای با عمق کم پشت گل‌ها و اشیای دیگر را می‌دهد.

 

 

روش مورد استفاده در این تکنیک

جالب ترین وجه این پژوهش این است که در واقع این تیم تحقیقاتی از روش «داده‌های جفت نشده» استفاده کرده‌اند. به عبارت دیگر، آن‌ها عکسی از لحظه دقیقی که مونه صحنه را نقاشی کرده ندارند. در عوض دانش دقیقی از صحنه ‎ی نقاشی مونه و عکس‌هایی از آن منظره را در اختیار دارند.

می‌توان برای تفاوت‌های سبکی بین دو صحنه دلیل و منطق آورد، بدین طریق که تصور کنیم یک منظره چه شکلی به خود خواهد گرفت. اگر ما کسی باشیم که بتوانیم آن منظره را به منظره دیگری تبدیل کنیم.

در این روش نیاز به راه حلی است که رابطه بین سبک‌های مشابه را به روشی که یک ماشین قادر به فهمش باشد، توصیف کنند. سپس آن‌ها به اصطلاح «شبکه‌های حریف» را با استفاده از تعداد زیادی عکس از منابعی مانند «فلیکر» آموزش دادند و نتایج به دست آمده را به هر دو روش ماشینی و انسانی بازبینی کردند.

در حالت ایده‌آل، سیستم در حالت «چرخه سازگار» قرار می‌گیرد. درست مانند زمانی که در حال استفاده از سرویس‌های ترجمه فارسی به انگلیسی و یا برعکس هستید و امیدوارید جمله اصلی روی صفحه نقش ببنند. اما همیشه کمی تفاوت در جمله‌ها وجود دارد.

چنین روندی در این برنامه نیز به چشم می‌خورد؛ در هنگام تبدیل یکی از نقاشی‌های مونه به یک عکس و بازتبدیل آن عکس به سبک مونه، قدری تفاوت در نتیجه نهایی کار مشاهده می‌شود. این تیم پژوهشی در بسیاری از موارد به جز موردی که با عدم کیفیت پیکسل عکس مرتبط بود، موفق عمل کردند.

 

بخوانید: برترین فناوری‌های پوشیدنی در سالی که گذشت

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *