منتظر چراغ قرمز و پلیس هوایی (VTOL) باشید

VTOL

VTOL


زمان تخمینی مطالعه: 3 دقیقه

تکنولوژی هوشمند سازی و فناوری های نوین از جمله پیشرفت های اخیر در باتری های لیتیوم یون، دریچه ای برای توسعه اتومبیل های پرنده باز کرده است. حداقل 20 شرکت در حال حاضر در حال کار بر روی طراحی های جدید هستند، از جمله شرکت های بزرگ هوافضا مانند بوئینگ و ایرباس و همچنین استارتاپ های کوچکتر بی وقفه مدل های جدید را در بوته آزمایش و حتی استفاده قرار داده اند. اتومبیل های پرنده نمایانگر تکنولوژی های هوشمند و فناوری امروز هستند و تلاش برای ریشه کن کردن مسافت های طولانی و خسته کننده مدت هاست که آغاز شده است.

توضیحی مختصر در رابطه با VTOL

یکی از اتومبیل­های پرنده ساخته شده، VTOL نام دارد.هواپیماهای VTOL بیشتر از اینکه به ماشین شبیه باشند شبیه هلی کوپتر یا پهپاد هستند. بسیاری از VTOL ها دارای چرخ هستند اما برای رانندگی در جاده ها ساخته نشده اند. در عوض ، شرکت ها روی آنها سرمایه گذاری می کنند تا به عنوان “تاکسی های هوایی” عمل کنند که مسافران را راضی نگه دارند.

چالش های مهندسی پیش روی اتومبیل های پرنده بسیار زیاد است. دلهره آورترین مانع، محدودیت های باتری های لیتیوم یونی است. VTOL هایی با باتری الکتریکی نسبت به موتورهای احتراق سنتی ارجحیت دارند زیرا به طور قابل توجهی ساکت هستند و هنگام استفاده هیچ گونه صدای آزار دهنده­ای ندارند. اهمیت این دو ویژگی را نمی توان نادیده گرفت زیرا سر و صدا منجر به مخالفت گسترده جامعه می شود. احتمال آوردن سر و صدای سطح فرودگاه به ده­ها یا حتی صدها پشت بام منطقه برای اتومبیل های پرنده، طاقت فرسا خواهد بود.

LotPro Cars.0

محدودیت استفاده از باتری

با این حال ، فناوری باتری فعلا به سه دلیل بسیار مهم وجود ندارد: اول ، باتری ها بسیار سنگین هستند و انرژی کمی را ذخیره می کنند و بار و دامنه VTOL ها را محدود می کنند. دوم، سرعت شارژ آن ها کند است و باعث کاهش ساعات خدمات روزانه می گردد و در نتیجه موجب ضررهای هنگفت می شود. و سوم، باتری های فعلی به سرعت ظرفیت شارژ خود را از دست می دهند و دوره ای که یک باتری برای استفاده در هواپیما از نظر تجاری مناسب است، را کوتاه می کند.

رانندگی

بحث ترافیک هوایی، طراحی خطوط و مسیرها و صدور گواهینامه خودروی هوایی نیز وجود دارد. نمونه های اولیه اتومبیل های پرنده که در دست ساخت هستند سعی در ترکیب بهترین مشخصات هواپیماها و هلی کوپترها دارند.

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *