عصای هوشمند که می توان با آن تماس تلفنی برقرار کرد.

عصای هوشمند

عصای هوشمند


هوشمند

تاکنون تکنولوژی‌های متعددی به منظور افزایش توانمندی‌های انسان و برطرف نمودن نواقص و کمبودهای انسانی به کار گرفته شده‌اند. امروزه این تکنولوژی‌های نوین از جمله علوم رایانه‌ای و زمینه‌های تعاملی مرتبط با آن در طراحی وسایل مورد نیاز نابینایان هم به کار گرفته شده که در بلندمدت به توانبخشی اجتماعی و استقلال فردی این گروه از کاربران می‌انجامد.

در گذشته از عصاهای هوشمند مختلفی رونمایی شده‌پ که می‌توانستند به وسیله‌ی اولتراسوند موانع را تشخیص دهند یا قابلیت مکان‌یابی افراد را داشتند؛ اما یک شرکت آمریکایی عصای هوشمندی به نام iCane ساخته که قابلیت‌های جالب‌تری دارد.

امکانات عصای هوشمند

این عصای امکانات های متعددی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. یکی از این امکانات قابل تغییر بودن اندازه این عصا میباشد. همچنین این عصا مجهز به GPS برای مکانیابی راحت کاربران است. این امر سبب می‌شود افراد دیگر، مکان کاربر را بیابند و مسیر حرکت او را ردیابی کنند. چنین قابلیتی می تواند بیش از همه برای افرادی که مبتلا به فراموشی هستند، کارساز باشد.

علاوه بر این، این عصا سیم‌کارت مخصوص به خود را دارد؛ بنابراین می‌توان از آن به عنوان تلفن همراه نیز استفاده کرد. با فشار دادن یک، دو یا سه مرتبه دکمه‌ای عصا به صورت خودکار با یکی از افراد موجود در فهرست سه نفره ارتباط برقرار می‌کند.  در دسته عصا یک میکروفن و یک بلندگو وجود دارد.

در کنار این موارد، این عصا مجهز به ویژگی همان کمک‌های اضطراری (SOS) است. با فشار طولانی مدت دکمه‌ای که در دسته آن تعبیه شده است، می‌توان پیام هشدار به سه نفر دیگر فرستاد. این افراد در صورت نصب اپلیکیشن مخصوص عصا، می‌توانند پیام هشدار کاربر را دریافت کنند.

همچنین iCane دارای یک چراغ قوه ال‌ای‌دی است و به کاربر کمک می‌کند در تاریکی مسیر خود را مشخص کند.

 

iCane

 

بخوانید: فناوری پوشیدنی تازه برای جاسوس‌ها!

امتیاز شما به این مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *